În general, ele pot include ateliere de lucru, sesiuni de consultanță, mentorat și feedback din partea investitorilor sau a experților în domenii de activitate esențiale și a altor antreprenori care au mai multă experiență.
Pentru că deseori se creează o confuzie între brand și branding, menționăm că acestea se referă la aspecte diferite.
Brandul reprezintă identitatea, valorile și misiunea afacerii tale. Pe de altă parte, brandingul se referă la procesul de promovare și gestionare a brandului tău, acesta este procesul prin care compania își creează o imagine și și-o menține pe piață. Ambele aspecte sunt extrem de importante pentru a construi o afacere de succes.
În forma sa cea mai simplistă, este modul în care o afacere face bani. În esență, un model de business reprezintă un model de decizii, decizii ce impun o anumită disciplină a costurilor și a organizării. Modelul de business e o hartă, adică este utilă doar dacă este folosită :), și determină:
Explorează tool-ul gratuit de pe Startarium!
BMYou este o adaptare a Business Model Canvas și a fost construit pe nevoile antreprenorilor care au vrut să schimbe modul în care lucrează, dar mai ales pentru cei care vor să știe ce este fundamental pentru cariera lor.
Este, în esență, un model personal de afaceri.
Explorează tool-ul gratuit din Startarium!
Acestea pot lua diferite forme - offline sau online, directe sau mediate etc. Atunci când te gândești la ele, ia în considerare modul în care potențialii tăi clienți află despre tine și cum ajungi la ei. Aici trebuie să iei în considerare toate punctele de contact cu clienții tai - de la comunicare la distribuție.
Dacă simți că potențialul tău personal nu este folosit la maximum și acest lucru îți afectează succesul antreprenorial, atunci s-ar putea să ai nevoie de un coach. Acesta o să te ajute să îți valorifici punctele forte și să devii mai încrezător pe forțele proprii.
Un coach te ajută astfel:
Startupul tău întâmpină o problemă specifică? Poate fi vorba de o nevoie strategică, financiară sau legală, pe termen scurt. Atunci, ar fi potrivit un consultant care să împărtășească din expertiza lui și să îți ofere soluțiile potrivite.
Un consultant te ajută astfel:
În același timp, Design Thinking oferă o strategie de rezolvare a problemelor, centrată pe soluții. Este atât un stil de gândire și de funcționare, cât și un set de tehnici practice.
Franciza nu este o afacere în sine, ci un mijloc de a permite francizorului să își dezvolte baza de clienți și aria geografică de distribuție a serviciilor sau produselor, fără costurile financiare sau umane pe care le-ar cere expansiunea.
O descriere ceva mai completă o oferă Asociația Internațională de Franciză (IFA): „... o relație contractuală între francizor și francizat, în care francizorul este obligat să mențină un interes continuu în activitatea francizatului, în domenii precum know-how-ul și formarea profesională; în care francizatul își desfășoară activitatea sub o denumire comercială, un format sau o procedură comună, deținută sau controlată de francizor și în care francizatul a făcut sau va face o investiție substanțială de capital, din resurse proprii”.
Antreprenorul mizează pe faptul că un număr suficient de clienți vor plăti pentru pachetul Premium, care are mai multe caracteristici și funcționalități.