Unele acceleratoare pot cere o parte dintre acțiuni, în schimbul informațiilor oferite, altele sunt sponsorizate privat/public.
Pentru că deseori se creează o confuzie între brand și branding, menționăm că acestea se referă la aspecte diferite.
Brandul reprezintă identitatea, valorile și misiunea afacerii tale. Pe de altă parte, brandingul se referă la procesul de promovare și gestionare a brandului tău, acesta este procesul prin care compania își creează o imagine și și-o menține pe piață. Ambele aspecte sunt extrem de importante pentru a construi o afacere de succes.
În forma sa cea mai simplistă, este modul în care o afacere face bani. În esență, un model de business reprezintă un model de decizii, decizii ce impun o anumită disciplină a costurilor și a organizării. Modelul de business e o hartă, adică este utilă doar dacă este folosită :), și determină:
Explorează tool-ul gratuit de pe Startarium!
BMYou este o adaptare a Business Model Canvas și a fost construit pe nevoile antreprenorilor care au vrut să schimbe modul în care lucrează, dar mai ales pentru cei care vor să știe ce este fundamental pentru cariera lor.
Este, în esență, un model personal de afaceri.
Explorează tool-ul gratuit din Startarium!
Călătoria consumatorului este diferită de pâlnia de conversie/vânzări. Cea din urmă este liniară, ciclică și se referă la procesul general prin care clientul ajunge la achiziție, după ce i-ai câștigat încrederea, în timp ce prima este individualizată și mai întortocheată (fiecare consumator poate avea o călătorie clientelară diferită, prin aceeași pâlnie de conversie).
Acestea pot lua diferite forme - offline sau online, directe sau mediate etc. Atunci când te gândești la ele, ia în considerare modul în care potențialii tăi clienți află despre tine și cum ajungi la ei. Aici trebuie să iei în considerare toate punctele de contact cu clienții tai - de la comunicare la distribuție.
Un model de afaceri liniar (tradițional) funcționează în jurul logicii de bază: obții resurse, creezi produse și le vinzi consumatorilor, care le aruncă la gunoi atunci când nu le mai sunt necesare sau când nu mai sunt utilizabile.
Economia circulară este bazată pe 3 principii:
• eliminarea deșeurilor și reducerea poluării (sistemul actual nu poate funcționa la infinit, pentru că resursele planetei sunt finite);
• circularea materialelor și produselor la o valoare cât mai mare (prin păstrarea lor în uz cât mai mult timp);
• regenerarea naturii (prin sprijinirea proceselor naturale).
Un circular business model mizează pe strategii ca:
• vinzi accesul, nu dreptul de proprietate (prin închiriere, pay-per-outcome, sharing);
• monetizezi extinderea duratei de viață a produsului (prin reparare și întreținere, reutilizare și reumplere, vânzare la mâna a doua, transformare în alt produs);
• valorizezi circularitatea (prin producția bazată pe materiale folosite sau reziduale).
Dacă simți că potențialul tău personal nu este folosit la maximum și acest lucru îți afectează succesul antreprenorial, atunci s-ar putea să ai nevoie de un coach. Acesta o să te ajute să îți valorifici punctele forte și să devii mai încrezător pe forțele proprii.
Un coach te ajută astfel:
Startupul tău întâmpină o problemă specifică? Poate fi vorba de o nevoie strategică, financiară sau legală, pe termen scurt. Atunci, ar fi potrivit un consultant care să împărtășească din expertiza lui și să îți ofere soluțiile potrivite.
Un consultant te ajută astfel:
Aceste fonduri se acordă în funcție de condițiile specifice stabilite prin ghidul solicitantului aferent fiecărui apel de proiecte.