Produsul sau serviciul pe care îl oferi este mai complex decât funcționalitățile sale – e ”întregit” și de felul în care este comunicat și promovat încă de la început. Produsul, cum îl scoți pe piață, cum îl prezinți clienților și cum le livrezi valoarea promisă - învață despre toate în acest curs ghidat.
Ce oferi prin afacerea ta nu se rezumă doar la funcționalitățile produsului/serviciului respectiv, ci e întregit de felul în care este comunicat și promovat încă de la început. Învață mai jos cum arată și cum e lansat pe piață produsul, cum îl prezinți clienților și cum le livrezi valoarea promisă.
Dacă ai o idee de afacere nouă sau o nouă verticală de business, o documentare temeinică te va ajuta să explorezi potențialul pieței și nișei pe care vrei să vinzi, să estimezi competiția și să îți poți evalua obiectiv diferențiatorii.
O poveste bine spusă inspiră, mobilizează și rămâne în memoria celor care o aud. La fel și în cazul companiei tale – povestea devine o modalitate de conectare cu cei care ți-ar putea folosi produsul/serviciul, dar și cu cei care fac parte din echipa ta. Află cum faci asta, de la Georgiana Ilie (Storytelling trainer).
„Nu am buget să investesc în marketing” sau „Produsul/serviciul meu nu e promovat, așa că nu am suficiente vânzări, deci nu am fonduri”... îți sună cunoscut? Vestea bună e că există tehnici de marketing pe care le poți aplica pentru a câștiga tracțiune, în ambele situații. Irina Ianculescu (Marketer și consultant independent) îți spune mai multe.
Facebook Ads este unul dintre cele mai la îndemână instrumente pe care le poți folosi pentru a-ți promova afacerea sau a-ți testa ideea. Ca să fie eficient și să îți aducă rezultatele dorite, la început trebuie să ai în vedere câteva lucruri foarte importante. Află care sunt acestea, de la Daniel Matei (Marketer online).
Pentru startupuri, promovarea media este o metodă gratuită de a ajunge la potențiali clienți, dar și de a se conecta cu parteneri de business sau chiar investitori. Cum ajungi însă în publicațiile de interes pentru industria ta? Află de la Vlad Andriescu (Redactor-șef Start-up.ro)!
Când vrei ca produsul tău să ajungă la comunitatea căreia i se adresează, campaniile cu influenceri pot fi un bun instrument de promovare. Pentru ca ele să aibă impactul dorit, e bine să le planifici în detaliu. Iată care sunt recomandările lui Cristian China-Birta (Blogger și Managing Partner Kooperativa 2.0).
Dacă ai o afacere, trebuie să ai pregătit mereu un plan de comunicare de criză, care să te ghideze în astfel de cazuri. Acest lucru este esențial mai ales în cazul companiilor aflate la început, pentru că ele au mult mai mult de pierdut de pe urma unui astfel de incident decât un brand mare. Află mai multe de la Ana-Maria Diceanu (Specialistă în comunicare).
Valoarea primelor vânzări poate fi privită din mai multe perspective: pe lângă sumele intrate în companie, poate fi o oportunitate de a primi feedback relevant (despre comportamentul clienților tăi și despre beneficiile produsului/serviciului tu). Află ce trebuie să știi despre vânzări de la Cătălin Vasile (Chief Sales & Marketing Officer mindit.io).