Politica de confidențialitate

1. Introducere

Prezentul document este întocmit în acord cu și în vederea implementării dispozițiilor Regulamentului (UE) nr. 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date („Regulamentul”).

Prezentul document vă este adresat în calitatea dvs. de utilizator al Platformei Startarium, disponibila la adresa https://www.startarium.ro („Platforma”) și are ca scop informarea dvs. în acord cu prevederile Regulamentului, cu privire la prelucrarea datelor dvs. cu caracter personal de către Asociația Ropot.

În acord cu prevederile art. 13 din Regulament, vă aducem la cunoștință următoarele informații:

2. Identitatea și datele de contact ale Operatorului

Datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate de către: Asociaţia, cu sediul social în str. Ionescu Grigore, nr. 100, bl. 34, sc. A, et. 2, ap 17, sect 2, Bucureşti, înregistrată în Registrul Special al Asociaţiilor şi Fundaţiilor sub nr. 70 din 02.06.2010, cod de înregistrare fiscală nr.27095363, reprezentată prin Ioana-Alexandra Craioveanu, având funcţia de Preşedinte ((„Asociatia”).).

Conform Termenilor și Condițiile Platformei Startarium, Asociația operează website-ul https://www.startarium.ro și furnizează serviciile acestei Platforme către utilizatori (adică și către dvs.) Pe cale de consecință, Asociația prelucrează o serie de date cu caracter personal care va aparțin.

Conform Regulamentului, Asociația deține calitatea de operator, respectiv persoana juridică ce stabilește scopurile și mijloacele de prelucrare a datelor dvs. cu caracter personal.

3. Datele cu caracter personal pe care le prelucrăm

În calitate de utilizator al Platformei, putem prelucra următoarele date cu caracter personal, in vederea stabilirii relatiilor contractuale, precum si in vederea indeplinirii obligatiilor legale, după caz:

  • (a) Date cu caracter personal aferente contului dvs. de utilizator:
    • nume, prenume, adresa de e-mail – aceste date sunt obligatorii pentru crearea contului dvs. de utilizator în cadrul Platformei;
    • oraș, județ, sex, data nașterii, domenii de expertiză, număr de telefon, facebook, linkedin, adresa web, twitter, poza – aceste date sunt facultative și le vom prelucra în măsura în care alegeți să le adăugați în contul dvs. de utilizator;
  • (b) Atunci când utilizați secțiunea Evenimente:
    • nume, prenume, adresa de e-mail, telefon – aceste date sunt obligatorii pentru a vă putea înscrie la evenimentele interne organizate de Asociație;
    • imaginea dvs. (ca urmare a înregistrării de materiale foto și video la evenimentele organizate de Asociație);
  • (c) Atunci când utilizați secțiunea Laborator:
    • dvs.nume, prenume, adresa de e-mail, numar de telefon, profil social media, pe care le faceți disponibile în cadrul acestei secțiuni – informațiile sunt facultative și vor fi prelucrate în măsura în care alegeți să le faceți disponibile în cadrul secțiunii;
  • (d) Atunci când utilizați secțiunea Mentori:
    • nume, prenume, adresa de e-mail, numar de telefon, profil social media, astfel cum acestea vor fi completate în secțiunea Laborator – aceste informații sunt obligatorii pentru a putea utiliza secțiunea Mentori;
  • (e) Atunci când utilizați sectiunea Crowdfunding, în scopul inițierii unei campanii de crowdfunding:
    • nume, prenume, adresa de e-email, numar de telefon, data nașterii, profil social media, astfel cum acestea vor fi completate în secțiunea Laborator, – aceste informații sunt obligatorii pentru a putea utiliza sectiunea Crowdfunding, în sensul inițierii unei campanii de crowdfunding prin intermediul Platformei;
  • (f) Atunci când utilizați secțiunea Crowdfunding în calitate de finanțator
    • nume, prenume, adresa de e-mail – aceste informații sunt obligatorii pentru a putea utiliza sectiunea Crowdfunding, în sensul finantarii unei campanii de crowdfunding prin intermediul Platformei

Utilizarea secțiunilor Startarium.Inc și/sau PitchDay presupune de asemenea colectarea anumitor date cu caracter personal ale dvs, astfel cum acestea vor face obiectul unei politici de confidențialitate distincte care vă va fi adusă la cunostință în perioada de derulare a acestor evenimente, dacă alegeți să aplicați la ele.

4. Scopurile în care vă sunt prelucrate datele cu caracter personal

Prelucram datele dvs. în următoarele scopuri:

  • Serviciile Platformei. Prelucram datele menționate la art. 3 lit. a-f pentru a vă putea furniza serviciile disponibile in cadrul Platformei, respectiv pentru ca dvs. să puteți utiliza Platforma, sens in care Asociatia trebuie sa prelucreze o serie de informatii, in conformitate cu termenii, conditiile si prevederile prezentei politici de confidentialitate;
  • Administrarea contului: prelucrare datelor are ca scop resetarea automata a parolei contului de pe Platforma, actualizarea datelor, obtinerea informatiilor cu privire la situatia contului de utilizator. respectiv pentru a vă aduce la cunostință noile evenimente și proiecte derulate sub egida Startarium, sau la care Startarium/Asociația Ropot este partener.
  • Transferul datelor catre terti. Datele aferente partenerilor de afaceri/potentialilor parteneri de afaceri pot fi transmise unor terte parti, in vederea realizarii activitatilor si furnizarii serviciilor in cadrul Platformei (mentori, investitori), precum si catre parteneri de afaceri care ofera servicii Platformei (servicii de hosting a datelor, website-ului, procesatori de plati etc.). Datele personale protejate (apartinand persoanelor fizice implicate) sunt transferate exclusiv in baza legii sau a consimtamantului acestora, astfel cum este detaliat mai jos.
  • Comunicari de marketing. Daca detinem datele de contact si acordul express al persoanei vizate cu privire la comunicari de marketing, Asociatia se poate folosi de aceste date in vederea transmiterii de oferte sau informatii privind serviciile Platformei, respectiv pentru a vă aduce la cunostință noile evenimente și proiecte derulate sub egida Startarium, sau la care Startarium/Asociația Ropot este partenereste partener. In cazul in care datele de contact se refera la o persoana vizata (si nu la o maniera de contact generica, gen centrala telefonica sau adresa nepersonalizata de tip office@societate.ro), persoana vizata respectiva are optiunea retragerii consimtamantului acordat initial in aceeasi maniera in care a fost oferit, respectiv accesand link-ul de incetare a abonarii la comunicarile de marketing.

Nu prelucram datele dvs. cu caracter personal în scop de marketing fără consimțământul dvs. prealabil. În cazul în care vom dori să prelucrăm datele dvs. și în alte scopuri, vă vom informa și/sau după caz vom obține consimțământul dvs., conform prevederilor legale incidente.

5. Temeiurile în baza cărora prelucrăm datele dvs. cu caracter personal

Prelucrăm datele cu caracter personal in vederea indeplinirii activitatilor anterior mentionate, si doar in masura in care divulgarea datelor este necesara in vederea:

  • a) executarii contractului de servicii, respectiv pentru a vă putea furniza Serviciile Platformei, conform Termenilor și Condițiilor Platformei, (date necesare pentru executarea contractului);
  • b) respectarii unor cerinte legale (conformitatea cu prevederile legii);
  • c) din motive de interes public;
  • d) prelucrarea este necesara pentru a proteja interesele vitale ale persoanei vizate sau ale altei persoane fizice;
  • e) prelucrarea este necesara in scopul intereselor legitime urmarite de Asociatie sau de o parte terta, cu exceptia cazului in care prevaleaza interesele sau drepturile si libertatile fundamentale ale persoanei vizate;
  • f) persoana vizata si-a dat consimtamantul express cu privire la scopul prelucrarii.

În măsura în care nu sunteți de acord să ne furnizați datele cu caracter personal menționate la art. 3 lit a-f, care au caracter obligatoriu, nu vă vom putea presta serviciile Platformei, respectiv nu veți putea utiliza secțiunile Platformei Startarium pentru care furnizarea acestor informații este necesara.

6. Perioada de stocare a datelor dvs. cu caracter personal

Datele cu caracter personal sunt stocate in vederea prelucrarii lor pe durata necesara atingerii scopurilor de prelucrare mentionate in prezenta Politica de Confidentialitate sau pe durata impusa de lege (ex. in materie de arhivare, de contabilitate etc.).

Vom stoca datele dvs. cu caracter personal, după cum urmează:

  • (a) Datele menționate la art. 3 lit. (a) – nume, prenume, email – pe toată perioada în care aveți un cont de utilizator în cadrul Platformei;
  • (b) Datele menționate la art. 3 lit. (a) cu caracter facultativ – pe toată perioada în care le faceți disponibile în cadrul contului dvs. de utilizator;
  • (c) Datele menționate la art. 3 lit. (b) – până la finalizarea evenimentului la care v-ați înscris prin intermediul Platformei;
  • (d) Datele menționate la art. 3 lit. (c) si (d) – pe toată perioada în care le faceți disponibile în cadrul Platformei;
  • (e) Datele menționate la art. 3 lit. (e) – pe toată perioada în care le faceți disponibile în cadrul Platformei, sau după caz pe toată perioada derulării campaniei de crowdfunding dacă aceasta a fost aprobată și ulterior, în măsura în care avem o atare obligație legală;
  • (f) Datele menționate la art. 3 lit. (f) – pe toată perioada derulării campaniei de crowdfunding și ulterior, în situatia în care trebuie să vă restituim suma cu care ați finanțat campania de crowdfunding atunci când aceasta nu și-a îndeplinit obiectivul financiar asumat;
  • (g) Prelucrăm datele dvs. adresa de e-email, nume, prenume, în scop de marketing pe o perioadă de 10 ani, sau până la momentul la care înțelegeți să vă retrageți consimțământul acordat.

La expirarea perioadei pentru care datele dvs. sunt stocate, acestea vor fi șterse sau anonimizate ireversibil.

7. Destinatarii datelor cu caracter personal

Datele dvs. cu caracter personal sunt prelucrate de către noi, în calitate de operator.

Nu vom divulga datele dvs. cu caracter personal către terți, cu următoarele excepții:

  • vom putea transmite datele dvs. către autoritățile competente care ne vor solicita sau cărora avem obligația de a le furniza datele dvs. în temeiul unei prevederi legale;
  • vom putea transmite datele dvs. către partenerii noștri atunci când, în virtutea relației contractuale cu aceștia, avem obligații în acest sens (de exemplu, atunci când organizăm un eveniment, sponsorul nostru ne poate solicita în vederea efectuării unui audit, sau în vederea dovedirii desfășurării evenimentului sponsorizat, date privind evenimentul, caz în care vom putea fi nevoiți să conferim acestuia acces la datele dvs. cu caracter personal);
  • atunci când utilizați secțiunea Mentori, vom transmite datele dvs. către aceștia;
  • atunci când utilizați secțiunea Evenimente, vom putea transmite datele dvs. către organizatorul evenimentului;
  • atunci când utilizați secțiunea Crowdfunding în calitate de finanțator, vom transmite datele dvs. către inițiatorul campaniei pe care ați finanțat-o și către firma noastră de contabilitate si, dupa caz, procesatorul de plati, în vederea îndeplinirii obligațiilor pe care le avem.

Precizăm că în fiecare situație în care vom transmite datele dvs. terților ne vom asigura că transferăm numai acele date necesare pentru îndeplinirea scopului în care datele dvs. sunt transmise, asigurându-ne că nu vom transmite în nicio situație mai multe date decât este necesar.

8. Unde stocăm datele dvs. cu caracter personal

Datele dvs. cu caracter personal sunt stocate pe servere de tip „Cloud” din cadrul Zonei Economice Europene (EEA), iar in cazul in care datele respective sunt stocate in afara acestei jurisdictii, acest lucru va fi posibil numai daca jurisdictia respectiva a fost evaluata si declarata conforma cu principiile Regulamentului.

9. Măsuri de securitate

Protectia datelor este un aspect extrem de important pentru Asociatie si, in consecinta, toate datele (inclusiv datele protejate apartinand persoanelor vizate) sunt pastrate in siguranta, prin aplicarea de masuri stricte de securitate, conforme cu Regulamentul si alte prevederi aplicabile privind securitatea informatiilor.

Conform legii, sunt aplicate masuri tehnice si organizatorice adecvate (politici, proceduri, securitatea informatiei etc.) pentru a asigura confidentialitatea si integritatea datelor cu caracter personal si a modului cum sunt prelucrate.

În caz de încălcare a securității datelor dvs. cu caracter personal susceptibilă să genereze un risc ridicat pentru drepturile și libertățile dvs., vă vom informa fără întârzieri despre această încălcare și vom lua toate măsurile necesare pentru a remedia problema și/sau pentru a atenua efectele negative.

10. Procese decizionale automate

Precizăm că nu folosim procese decizionale automate în ceea ce vă privește, respectiv nu veți face obiectul unor decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de profiluri.

11. Drepturile dvs.

    a) Dreptul de a fi informat

Prin prezenta politica, utilizatorii sunt informati cu privire la identitatea si datele de contact ale operatorului, datele de contact ale responsabilului cu protectia datelor, scopurile prelucrarii si temeiul juridic al prelucrarii, categoriile de destinatari, transferul catre tari terte sau organizatii internationale, perioada de stocare si drepturile acestora.

    b) Dreptul de acces.

Aveți dreptul să obtineți o confirmare a prelucrării datelor dvs. cu caracter personal și să obțineți accesul la aceste date. În măsura în care ne veți transmite o solicitare în acest sens, vă vom pune la dispoziție o copie a datelor cu caracter personal pe care le prelucrăm despre dvs. alături de toate informațiile pe care avem obligația să vi le furnizam, în acord cu prevederile Regulamentului.

    c) Dreptul de rectificare și stergere.

Aveți dreptul să solicitați corectarea datelor cu caracter personal incorecte, inexacte sau incomplete. De asemenea, aveți dreptul să solicitați ștergerea datelor cu caracter personal, când acestea nu mai sunt necesare în raport de scopurile pentru care au fost prelucrate, sau dacă prelucrarea acestora este ilegală, cu exceptia situatilor expres prevazute de lege (in cazul reprezentantilor societatilor partenere, datele stocate in cadrul documentatiei legal-fiscale nu pot face obiectul acestui drept).

    d) Dreptul la restricționarea prelucrării

Aveți dreptul să solicitați restricționarea prelucrării datelor dvs. cu caracter personal în următoarele cazuri: contestați exactitatea datelor, caz în care puteți solicita restricționarea prelucrării pentru perioada de timp în care verificăm exactitatea datelor; prelucrarea este ilegală și vă opuneți prelucrării datelor; nu mai avem nevoie de datele dvs. cu caracter personal, dar dvs. le solicitați pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept în instanță.

    e) Dreptul la opoziție

Aveți dreptul să vă opuneți prelucrării datelor dvs. cu caracter personal în scopuri de marketing sau din motive legate de situația particulară în care vă aflați. Într-o atare situație, nu vom mai prelucra datele dvs. cu caracter personal, cu excepția situației în care vom demonstra că avem motive legitime și imperioase care justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și libertăților dvs.

    f) Dreptul la portabilitatea datelor

Aveți dreptul de a primi datele cu caracter personal pe care ni le-ați furnizat și care vă privesc într-un format structurat, utilizat în mod curent și care poate fi citit automat. Aveți totodată dreptul de a transmite aceste date unui alt operator.

    g) Retragerea consimțământului

Aveți dreptul de a vă retrage consimțământul, atunci când datele dvs. sunt prelucrare în temeiul acestuia (precum în situatia în care vă prelucrăm datele în scop de marketing).

    h) Dreptul de a nu fi supus unui proces decizional individual automatizat

Aveti dreptul de a cere si de a obtine retragerea, anularea, reevaluarea oricarei decizii care produce efecte juridice in privinta dvs,, adoptata exclusiv pe baza unei prelucrari de date cu caracter personal, efectuata prin mijloace automate, destinata sa evalueze, unele aspecte ale personalitatii sale precum competenta profesionala, credibilitatea, comportamentul sau orice alte aspecte asemenea.

12. Cookie-uri

În cadrul Platformei Startarium folosim cookie-uri, care după caz vă identifică sau nu ca și utilizator. Pentru o detaliere a cookie-urilor pe care le folosim, a scopului în care folosim cookie-urile, precum și a modalității în care puteți accepta sau nu cookie-urile noastre, vă rugăm să consultați Politica de Cookies.

13. Exercitarea drepturilor dvs.

Pentru a vă exercita oricare din drepturile, vă rugăm să ne transmiteți solicitarea dvs. în scris, la adresa de email: contact@startarium.ro.

Vom răspunde solicitării dvs. fără întârzieri nejustificate, în termen de cel mult o lună, cu excepția situației în care din cauza complexității sau a numărului cererilor vom fi nevoiți să prelungim termenul de răspuns cu maxim 2 luni, conform Regulamentului.

Totodată previzăm că vă vom putea solicita să furnizați informații pentru a vă confirma identitatea (de exemplu, să faceți clic pe un link de verificare, să introduceți un nume de utilizator sau o parolă) pentru a vă exercita drepturile.

14. Depunerea unei plângeri la Autoritatea de Supraveghere

În cazul în care apreciați că drepturile dvs. au fost încălcate, puteți depune o plângere la Autoritatea de Supraveghere competentă, respectiv Autoritatea Naționala de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal, cu sediul în B-dul G-ral. Gheorghe Magheru 28-30 Sector 1, cod poștal 010336, București, România, la adresa de e-mail: anspdcp@dataprotection.ro , sau la numarul de telefon: +40.318.059.211.

15. Date de contact

Pentru orice solicitare ne puteți contacta la adresa de email: contact@startarium.ro.

Prezentul document a fost creat și se află în vigoare începând cu data de: 10.10.2024.

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail