Sănătatea și bunăstarea mintală sunt esențiale pentru funcționarea noastră eficientă, ca oameni și ca antreprenori.
Conflictele sunt inevitabile în mediul de business. Poate nu ne place să le înfruntăm direct, dar e mai bine să fim flexibili în rezolvarea lor decât să le ignorăm. Daniel Loewa, trainer cu experiență de peste 17 ani în resurse umane și tactici de negociere, ne-a oferit perspective valoroase despre abordarea discuțiilor dificile la locul de muncă sau cum să recunoaștem semnalele unui conflict la nivel de echipă sau organizație.
A avea propria afacere vine la pachet atât cu autonomie și libertate, cât și cu responsabilități și stres. Trebuie să jonglezi în relația cu angajații, furnizorii, clienții și familia, iar toată această presiune îți poate destabiliza sănătatea și bunăstarea mintală (wellbeing). Descoperă ce spun cele mai noi studii internaționale despre această temă esențială în mediul de business și viața de zi cu zi.
Oamenii de afaceri locali se concentrează pe dezvoltarea afacerii, mai degrabă decât pe sănătatea lor mintală. Este concluzia primului studiu care a făcut o radiografie a stresului la care sunt supuși antreprenorii din România, „Mind Your Business”.
Documentat prima dată la finalul anilor ’70, în rândul femeilor de afaceri de succes, sindromul impostorului provoacă neîncredere în forțele proprii și – în cazul antreprenorilor – poate reduce productivitatea și genera stres, epuizare și probleme de sănătate. Află mai jos care sunt cauzele și cum îl poți combate.
Cum ar fi dacă ai putea să investești veniturile obținute din business ca să-ți cumperi... timp? Timp pentru tine și dezvoltarea ta personală, dar și pentru acele arii ale afacerii tale care te hrănesc și te motivează să-ți continui drumul în business. Ei bine, se poate! Creșterea afacerii și bunăstarea personală pot părea concepte diametral opuse, dar de fapt se hrănesc reciproc. În acest articol discutăm cele mai importante idei desprinse din „Buy Back Your Time”, bestsellerul lui Dan Martell, antreprenor în serie, investitor și cel mai important growth coach pentru antreprenori.
19 04
Tehnologia a eficientizat multe dintre aspectele vieții noastre, de la cum comunicăm, la modul în care gestionăm datele. Acum, prin sistemul RO e-Factura este revoluționat și modul în care ne administrăm afacerile din punct de vedere fiscal, în relația cu organele fiscale și cu ceilalți operatori economici.
11 03
Salvează acest articol și întoarce-te oricând, pentru update-uri la zi. Aici găsești atât evenimentele deschise, cât și cele care se vor anunța în curând. Online și offline, de la networking pur pentru startupuri, la conferințe tech & IT, de employer branding, PR sau marketing, organizează-ți din timp agenda pentru 2024.
01 03
Pentru al șaselea an consecutiv, Startarium mapează ecosistemul local de programe pentru antreprenori. Descoperă în acest articol care sunt incubatoarele și acceleratoarele la care poți să aplici în 2024 și cum să alegi între ele: îți explicăm felul în care sunt construite, ce tip de finanțare oferă, dar și tipurile de industrii și stadii de dezvoltare pentru care caută aplicanți. Pregătește-ți lista și aplică și tu!
01 03
Participarea la un program internațional de creștere pentru afacerea ta este clar o oportunitate care îți poate oferi acces la resurse importante și expunere considerabilă. În materialul de mai jos vei descoperi care sunt cele mai cunoscute acceleratoare și programe și când poți să aplici la ele.
20 10
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
10 02
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi mai întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
16 11
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei pe care o ai deja, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru. Deci nu uita de fluxul de numerar și de bugetul de venituri și cheltuieli!
04 09
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
06 08
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită? Ca să o identifici, trebuie să treci printr-un proces de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul consumatorilor și produsele sau serviciile pe care le folosesc.
18 08
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.