Pitch Deck pentru organizații cu impact social | Template + bune practici.

Un Pitch Deck este prezentarea care însoțește un pitch - fie că vrei să atragi investiții, parteneri, clienți sau noi membri în echipă.

TO PITCH - verb tranzitiv, en. | A arunca/lansa un obiect, cu un anumit obiectiv, către un anumit punct. Termen folosit în baseball, business, advertising, sales.

Ca să transformi o idee în realitate ai nevoie de bani, oameni și oportunități. Iar ca să le obții, trebuie ca viziunea ta de impact social să fie palpabilă nu doar pentru tine, ci și pentru cei pe care îi vrei alături.

Un Pitch Deck este prezentarea-suport care te ajută să îi convingi, iar în acest articol vorbim în primul rând despre Pitch Deck-ul pentru investitori. După cele 4 ediții ale competiției Startarium PitchDay de până acum și cele peste 600 de Pitch Deck-uri jurizate, am sintetizat această structură de slide-uri ca să te ajute să fii concis, convingător și la obiect atunci când ții un pitch pentru finanțare.

TEMPLATE

Model Prezentare Pitch Deck

Descarcă și completează slide-urile cu informații despre propria ta afacere

Dar mai întâi, despre "Pitching"

Într-o formă sau alta, viața fiecăruia dintre noi este plină de pitch-uri, atât profesionale cât și personale. Un pitch poți face pentru:

  • o investiție de la un business angel
  • o tranzacție de la un client
  • un angajat nou în echipa ta
  • un beneficiu de la un partener
  • un articol despre tine de la un jurnalist
  • o sesiune de mentorat de la cineva cu mai multă experiență
  • schimbarea destinației de vacanță de la prieteni
  • un job nou de la angajatorul dorit

Înainte de tot, întreabă-te: Ce vrei să obții? | De la cine? | Ce își dorește celălalt să câștige? În funcție de răspunsul la aceste 3 întrebări, vei decide de ce anume ai nevoie și din ce unghi îți poziționezi pitch-ul.

Spre exemplu:

  • Pentru investitori: Un pitch deck – Ei vor să înțeleagă dacă afacerea ta are potențial de creștere, ca să poată câștiga bani
  • Pentru jurnalisti: Un e-mail – Ei vor să înțeleagă de ce e interesantă povestea ta pentru publicul lor, ca să poată câștiga cititori
  • Pentru clienti: Un mesaj promoțional – Ei vor să înțeleagă care e valoarea pe care o aduci tu pentru ei, ca să poată câștiga o viață mai bună

Important

  • Un pitch NU este o simplă prezentare. Diferența este scopul: nu vrei doar să informezi, ci să obții ceva concret, de la cineva anume.
  • Înainte de tot, întrebă-te: Ce vrei să obții? | De la cine? | Ce își dorește celălalt să câștige?
  • Documentează-te despre cei în fața cărora ții pitch-ul și personalizează-ți abordarea pentru a le atinge nevoile

TEMPLATE

Model Prezentare Pitch Deck

Descarcă și completează slide-urile cu informații despre propria ta afacere

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail