Echipa este un aspect esențial în orice afacere. Descoperă cum găsești oamenii potriviți care să-ți împărtășească viziunea și cum gestionezi eficient resursele umane – un proces plin de provocări.
Recrutarea tradițională nu mai funcționează pentru startupuri. Am intrat într-o eră centrată pe oameni, nu pe resurse, unde dezvoltarea personală și sănătatea emoțională cântăresc mai mult decât oricând, la toate nivelurile. Andra Pintican, fondatoarea Școlii de HR și a Centrului de Carieră, povestește despre schimbările din ultimii ani de pe piața muncii și ne propune o incursiune în psihologia organizațională.
Cu ce probleme te confrunți când recrutezi pentru un startup? Cum le poți transforma în oportunități? Cum să atragi oameni talentați în echipa ta, chiar dacă nu oferi cele mai mari salarii de pe piață? Am discutat cu Daniela Tancău, Fondator Improve Work, HR Consultant & Coach, despre provocările în materie de recrutare cu care se confruntă fondatorii de startupuri, dar și despre cum pot fi transformate în oportunități.
Provocările economice și schimbările rapide în piața muncii determină guvernele și companiile, la nivel global, să se adapteze și să caute soluții inovatoare, astfel încât să protejeze locurile de muncă și să mențină un echilibru economic. În fața acestor provocări, multe țări europene au adoptat o abordare eficientă, respectiv modelul Kurzarbeit, cunoscut și sub denumirea de „muncă redusă”. Această strategie are ca scop reducerea programului de lucru în perioadele dificile, astfel încât companiile să nu fie nevoite să recurgă la concedieri masive. În continuare, vei descoperi mai multe despre acest model, care sunt avantajele sale, cum se poate aplica în România și cine poate beneficia de el, precum și categoriile pentru care nu se aplică.
Tichetele de masă rămân în topul preferințelor angajaților atunci când vine vorba despre beneficiile extrasalariale. Evoluția valorii tichetelor de masă a fost una progresivă în ultimii ani, astfel că adaptarea acestui beneficiu la rigorile pieței muncii a devenit o necesitate imperativă. Iată ce trebuie să știi despre procedura de acordare a tichetelor de masă, pentru a le putea include în pachetul de beneficii extrasalariale acordat salariaților.
Mai mult decât abilitatea de a conduce o afacere, antreprenoriatul este foarte mult și despre a conduce oameni și echipe care gravitează în jurul unor valori similare. Așa cum ai putut vedea în materialul precedent, valorile comune sunt cele care alimentează motivația și implicarea oamenilor din cadrul echipei.
19 04
Tehnologia a eficientizat multe dintre aspectele vieții noastre, de la cum comunicăm, la modul în care gestionăm datele. Acum, prin sistemul RO e-Factura este revoluționat și modul în care ne administrăm afacerile din punct de vedere fiscal, în relația cu organele fiscale și cu ceilalți operatori economici.
11 03
Salvează acest articol și întoarce-te oricând, pentru update-uri la zi. Aici găsești atât evenimentele deschise, cât și cele care se vor anunța în curând. Online și offline, de la networking pur pentru startupuri, la conferințe tech & IT, de employer branding, PR sau marketing, organizează-ți din timp agenda pentru 2024.
01 03
Pentru al șaselea an consecutiv, Startarium mapează ecosistemul local de programe pentru antreprenori. Descoperă în acest articol care sunt incubatoarele și acceleratoarele la care poți să aplici în 2024 și cum să alegi între ele: îți explicăm felul în care sunt construite, ce tip de finanțare oferă, dar și tipurile de industrii și stadii de dezvoltare pentru care caută aplicanți. Pregătește-ți lista și aplică și tu!
01 03
Participarea la un program internațional de creștere pentru afacerea ta este clar o oportunitate care îți poate oferi acces la resurse importante și expunere considerabilă. În materialul de mai jos vei descoperi care sunt cele mai cunoscute acceleratoare și programe și când poți să aplici la ele.
20 10
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
10 02
Dacă te gândești că un credit bancar ar putea fi o variantă de finanțare pentru afacerea ta, e important să analizezi mai întâi ce presupune un astfel de instrument de finanțare pe termen scurt și lung, dar și ce nevoi concrete ai vrea să finanțezi prin intermediul lui.
16 11
Dacă îți deschizi o afacere sau dacă vrei să dezvolți activitatea companiei pe care o ai deja, e nevoie să acorzi atenție investiției pe care o presupune acest lucru. Deci nu uita de fluxul de numerar și de bugetul de venituri și cheltuieli!
04 09
Ai primit actele companiei, te-ai apucat de treabă și vrei să te concentrezi pe creștere. Înainte de orice, e bine să te asiguri că din punct de vedere administrativ ești pregătit și ai toate actele aduse la zi (obligatoriu în cazul unui control). Mai jos găsești lista celor esențiale.
06 08
Te-ai decis că vrei propria afacere, dar nu ai încă o idee care ți se pare potrivită? Ca să o identifici, trebuie să treci printr-un proces de documentare și învățare. Important este să îți creezi un obicei din a explora tendințe sau modificări în comportamentul consumatorilor și produsele sau serviciile pe care le folosesc.
18 08
Dacă afacerea ta intră în afaceri cu parteneri noi, pe piețe noi sau derulează operațiuni cu valori mai mari, trebuie să te asiguri că alegi un instrument bancar potrivit tranzacției efectuate. Poți apela în situații de acest tip la acreditive: un instrument de plată sigur care te protejează contra riscurilor comerciale internaționale și prin care te asiguri că partenerul comercial își respectă obligațiile.