Eșecul în afaceri: de la rușine la lecții învățate de antreprenorii români

În România, eșecul în afaceri continuă să fie un subiect delicat. Mulți antreprenori sunt reticenți să vorbească despre greșelile lor. Totuși, mulți fondatori de afaceri care au trecut prin dificultăți ajung să le transforme în noi oportunități. În acest articol explorăm cum percepția noastră despre eșec influențează mediul de business local și aflăm poveștile unor fondatori care au reușit să o ia de la capăt sau să pivoteze businessul pe baza lecțiilor învățate din eșecuri.

Pe scurt:
Eșecul la români
Primul meu business a fost un eșec
Cum se traduce eșecul în afaceri
De ce eșuează businessurile în România?
Eșecul, ca ușă deschisă spre noi oportunități
Ce-i determină pe antreprenori să reîncerce
Eșecul e un fenomen dureros la care nu ne place să reflectăm
 


Studiul „Mind Your Business” lansat în 2024, care a analizat sănătatea mintală a antreprenorilor români, arată că 45% dintre fondatorii locali de businessuri resimt o presiune internă de a nu face greșeli. Deși la nivelul discursului general, cu toții acceptăm că din greșeli învățăm, la nivel personal, succesiunile de greșeli care duc la eșecuri sunt resimțite foarte profund. Uneori, se …

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail