Afaceri sustenabile | Principii, instrumente și cadre de lucru

Afaceri sustenabile | Principii, instrumente și cadre de lucru

Zicala "business as usual" are acum un nou înțeles. În ochii consumatorilor, angajaților și ai stakeholderilor, nu mai este suficient să se respecte doar standardele tradiționale de succes în afaceri. În acest curs, vei învăța despre importanța sustenabilității și de ce întreprinderile și antreprenorii ar trebui să o includă în modelul lor de afaceri.

6 module | 26 materiale

Acest curs te va ajuta dacă:  

  • ești un profesionist, un angajator, un manager sau un antreprenor care are nevoie de o abordare mai sustanabilă în ceea ce face.  

  • vrei să dezvolți noi produse și servicii care să includă principii de sustenabilitate

  • ești un antreprenor aspirant care dorește să construiască proiecte de lungă durată, care să aibă un impact pozitiv asupra comunităților și indivizilor 

    • De la modele liniare, la cele circulare

      De la modele liniare, la cele circulare

      „Trebuie să transformăm fiecare element al sistemului nostru de luare-fabricare-deșeuri: modul în care gestionăm resursele, modul în care fabricăm și folosim produsele și ce facem cu materialele după aceea. Numai atunci putem crea o economie circulară prosperă, de care să beneficieze toată lumea, în limitele planetei noastre.” – Fundația Ellen Macarthur

    • Ce este economia circulară?

      Ce este economia circulară?

      Economia circulară este un model de producție și de consum care presupune împărțirea/folosirea la comun, închirierea, reutilizarea, repararea, reînnoirea și reciclarea materialelor și produselor existente de cât mai multe ori posibil pentru a crea valoare adăugată. În acest fel, ciclul de viață al produselor este extins.

    • Ce este Doughnut Economy?

      Ce este Doughnut Economy?

      Doughnut Economy este un framework vizual pentru dezvoltarea durabilă (în formă de gogoașă sau de colac de salvare), care combină conceptul de limite planetare cu conceptul complementar de limite sociale. Numele derivă din forma diagramei: un disc cu o gaură în mijloc.

    • Instrumente și exerciții din acest curs

      Quiz

      Quiz

      Pauză de recapitulare

      Explorează
    • Ce este teoria Triple Bottom Line

      Ce este teoria Triple Bottom Line

      Obiectivul general al unei strategii de afaceri durabile este acela de a avea un impact pozitiv asupra mediului, societății sau asupra ambelor aspecte, aducând în același timp beneficii acționarilor. Liderii de afaceri realizează din ce în ce mai mult puterea strategiilor de afaceri durabile nu numai pentru a aborda cele mai presante provocări ale lumii, ci și pentru a conduce la succesul firmelor lor.

    • Afaceri cu scop | Studii de caz

      Afaceri cu scop | Studii de caz

      Fiecare afacere poate avea impact pozitiv! Ia-ți un moment pentru a te gândi la modalitățile prin care afacerea ta poate contribui la crearea unui impact pozitiv în comunitate. Gândește-te la inițiativele pe care le poți lua pentru a fi mai sustenabili, de exemplu, cum poți reduce deșeurile sau cum poți utiliza ambalaje reutilizabile în produsele tale.

    • Cum folosești Sustainable Business Canvas

      Cum folosești Sustainable Business Canvas

      Ca să îți definești modelul de afaceri, poți folosi un instrument numit „business model canvas”. Aceast canvas te ajută să iei în considerare toate elementele de construcție necesare pentru a crea, capta și livra cu succes valoare. El are și un instrument complementar – Sustainable Business Canvas, despre care vei afla mai multe în acest articol!

    • Instrumente și exerciții din acest curs

      Quiz

      Quiz

      Pauză de recapitulare

      Explorează
    • Cum  dezvolți o cultură organizațională sustenabilă

      Cum dezvolți o cultură organizațională sustenabilă

      „Stabiliți ce comportamente și convingeri valorizați la nivel de companie și urmați-le cu toții. Aceste comportamente și credințe ar trebui să fie atât de înrădicinate în nucleul organizației, încât nici măcar să nu fie percepute ca o cultură” – Brittany Forsyth, vicepreședinte al departamentului de resurse umane, Shopify.

    • Patru pași pentru a-ți defini misiunea de sustenabilitate

      Patru pași pentru a-ți defini misiunea de sustenabilitate

      „Fără o declarație de misiune, s-ar putea să ajungi în vârful scării și apoi să îți dai seama că era sprijinită de clădirea greșită!” – Dave Ramsey

    • Cum devii un lider în sustenabilitate

      Cum devii un lider în sustenabilitate

      „Un lider în sustenabilitate trebuie să aibă un set trăsături personale și manageriale care să-i permită să conducă cu empatie într-un mediu cu mai multe sarcini. Un lider în domeniul sustenabilității este o persoană care inspiră și sprijină acțiunile pentru o lume mai bună” – Alberto Pastore.

    • Cum integrezi practici sustenabile în activitatea ta

      Cum integrezi practici sustenabile în activitatea ta

      „Ești ceea ce faci, nu ceea ce spui că vei face” – C.G. Jung.

    • Instrumente și exerciții din acest curs

      Quiz

      Quiz

      Recapitulare finală

      Explorează

Instrumente și exerciții în acest curs

Business Model Canvas

Structurează, vizualizează și testează modelul de business.

Explorează

Value Proposition Canvas

Definește, vizualizează și validează propunerea de valoare.

Explorează

Business Selfie

Ce ar vedea afacerea ta dacă s-ar privi în oglindă, azi. Un instantaneu pentru discuții cu echipa și partenerii.

Explorează

Template | Pitch Deck pentru investitori

Prezentarea pe care finanțatorii vor să o primească pe email.

Explorează

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail