BMYou este o adaptare a Business Model Canvas și a fost construit pe nevoile antreprenorilor care au vrut să schimbe modul în care lucrează, dar mai ales pentru cei care vor să știe ce este fundamental pentru cariera lor.
Este, în esență, un model personal de afaceri.
Explorează tool-ul gratuit din Startarium!
Startupul tău întâmpină o problemă specifică? Poate fi vorba de o nevoie strategică, financiară sau legală, pe termen scurt. Atunci, ar fi potrivit un consultant care să împărtășească din expertiza lui și să îți ofere soluțiile potrivite.
Un consultant te ajută astfel:
Procesul se bazează pe separarea stilurilor de gândire divergentă și convergentă, astfel încât să te poți concentra pe creație în prima etapă, iar apoi pe evaluare în cea de-a doua etapă.
Leadershipul sustenabil se referă la demonstrarea unor comportamente individuale care promovează conservarea mediului și îmbunătățirea bunăstării tuturor părților interesate, precum și la încurajarea acestor comportamente în rândul echipelor și aliaților".
Pentru a face acest lucru, liderul trebuie să promoveze, să inspire sau să încurajeze crearea unor modele de afaceri profitabile și în creștere, care să se apropie de un impact de mediu și social zero sau chiar net pozitiv; și să le permită furnizorilor și clienților să facă același lucru. Sustenabilitatea nu ar trebui să fie privită doar ca un subiect sau o opțiune. Sustenabilitatea ar trebui să fie predată în centrul fiecărei meserii.
Mentoratul este o relație profesională în care o persoană mai experimentată (mentorul) susține și încurajează o altă persoană (mentee-ul) să își dezvolte abilități și cunoștințe specifice care să maximizeze potențialul afacerii lor și să își îmbunătățească performanțele. Astfel spus, este un transfer de cunoștințe, abilități și experiență, iar mentorul te ghidează pentru a găsi direcția potrivită și a identifica soluții pentru obiectivul propus.
Ai o idee de business sau te pregătești de lansare/ relansare a startupului? Atunci poate ți-ar fi utilă o perspectivă externă a unui mentor care să te ajute cu sugestii din experiența sa personală și susținere pe parcursul acestei perioade de învățare. Mentorii sunt antreprenori cu experiență, care înțeleg provocările unei afaceri la început de drum și care îți pot împărtăși din experiența lor. Procesul te va ajuta să folosești anumite ”scurtături”: pentru anumite situații, nu vei începe învățarea de la zero, ci vei scuti efort, timp și energie.
Poți aplica aici pentru un mentor din rețeaua Startarium.
Aceasta îți permite să îți structurezi vizual ideile, ca mai apoi să le analizezi mai ușor și să le reții mai repede.
Criteriile sale sunt atribuite de obicei conceptului Management by Objectives al lui Peter Drucker.
Organigrama este un sistem intern de organizare a unei companii, necesar pentru funcționarea acesteia în condiții optime. Ea include organizarea angajaților în departamente prin realizarea unei scări ierarhice, dar și o trasare generală a responsabilităților, alături de fișa postului fiecărui angajat.
În special pentru un antreprenor aflat la început de drum, organigrama este esențială pentru buna administrare a afacerii, întrucât oferă o imagine clară a structurii organizatorice.
Abraham Maslow a fost unul dintre primii specialiști din domeniul psihologiei care a descris conceptul de bunăstare, împreună cu caracteristicile unei persoane auto-actualizate. Descrierea auto-actualizării este o prefigurare a modelului PERMA, care prezintă caracteristicile unui individ înfloritor și a teoriei bunăstării (Wellbeing Theory - WBT).
Cunoscută și sub numele de Matricea Eisenhower, matricea priorităților este un instrument simplu de luare a deciziilor care te ajută să faci distincția între sarcinile importante, mai puțin importante, urgente și mai puțin urgente. Aceasta împarte sarcinile în patru căsuțe care stabilesc prioritățile pe care ar trebui să te concentrezi inițial și pe care ar trebui să le delegi sau să le anulezi.