Pentru că deseori se creează o confuzie între brand și branding, menționăm că acestea se referă la aspecte diferite.
Brandul reprezintă identitatea, valorile și misiunea afacerii tale. Pe de altă parte, brandingul se referă la procesul de promovare și gestionare a brandului tău, acesta este procesul prin care compania își creează o imagine și și-o menține pe piață. Ambele aspecte sunt extrem de importante pentru a construi o afacere de succes.
Călătoria consumatorului este diferită de pâlnia de conversie/vânzări. Cea din urmă este liniară, ciclică și se referă la procesul general prin care clientul ajunge la achiziție, după ce i-ai câștigat încrederea, în timp ce prima este individualizată și mai întortocheată (fiecare consumator poate avea o călătorie clientelară diferită, prin aceeași pâlnie de conversie).
Acestea pot lua diferite forme - offline sau online, directe sau mediate etc. Atunci când te gândești la ele, ia în considerare modul în care potențialii tăi clienți află despre tine și cum ajungi la ei. Aici trebuie să iei în considerare toate punctele de contact cu clienții tai - de la comunicare la distribuție.
D2C se referă la situația în care o companie vinde direct clientului final, mai degrabă decât prin intermediul unui comerciant cu amănuntul, distribuitor sau angrosist. Abonamentele sunt un produs D2C popular, iar vânzarea socială prin intermediul unor platforme precum Instagram, Pinterest, Facebook, SnapChat și altele este o modalitate populară de a vinde direct consumatorilor.
Franciza nu este o afacere în sine, ci un mijloc de a permite francizorului să își dezvolte baza de clienți și aria geografică de distribuție a serviciilor sau produselor, fără costurile financiare sau umane pe care le-ar cere expansiunea.
O descriere ceva mai completă o oferă Asociația Internațională de Franciză (IFA): „... o relație contractuală între francizor și francizat, în care francizorul este obligat să mențină un interes continuu în activitatea francizatului, în domenii precum know-how-ul și formarea profesională; în care francizatul își desfășoară activitatea sub o denumire comercială, un format sau o procedură comună, deținută sau controlată de francizor și în care francizatul a făcut sau va face o investiție substanțială de capital, din resurse proprii”.
Antreprenorul mizează pe faptul că un număr suficient de clienți vor plăti pentru pachetul Premium, care are mai multe caracteristici și funcționalități.
Aici ajung consumatorii după ce apasă pe un link primit într-un newsletter sau integrat într-o reclamă pe Google, Facebook sau Instagram, de exemplu. Practic, este un pas din călătoria de la vizitator către client, care îi permite unui brand să ofere ceva de valoare (informații, reduceri, un e-book, oferte etc.), în schimbul datelor de contact primite de la consumator. Scopul singular al acestor landing pages se traduce într-un call to action (CTA) de tipul „Cumpără acum”, „Abonează-te”, „Descarcă ghidul gratuit” sau „Află mai multe”.
Pe măsură ce oamenii descoperă tot mai multe informații despre afacerea ta digitală, coboară prin această pâlnie și se împuținează ca număr, pentru că nu toți îți vor deveni clienți. Include partea de sus (top of the funnel/TOFU), partea de mijloc (middle of the funnel/MOFU) și partea de jos (bottom of the funnel/BOFU). Concret, aceste trei acronime includ descoperirea unui brand/produs/serviciu, evaluarea utilității/calității acestuia și achiziția.
O pâlnie de marketing are 4 stadii: conștientizare (implică marketing tagetat și campanii de ad-uri care atrag consumatorii către brandul tău), considerație (construirea de relații și crearea unei imagini pozitive de brand), conversie (un client potențial devine lead, care poate fi atras pe website, pentru a cumpăra ceva) și loialitate (construirea unei reputații care atrage clienți recurenți).
Acest profil semi-fictiv al clienților unei afaceri are drept scop înțelegerea acestora, a provocărilor pe care le întâmpină și a problemelor pe care le vor rezolvate (la care brandul și produsele/serviciile tale pot oferi soluții).