Opțiunea AI Overviews a apărut în SUA pe 14 mai 2024 și în România pe 20 mai 2025 și a fost cea mai mare transformare în Google Search de la apariția featured snippets (poziția 1 în rezultate).
AIO face parte din noua paradigmă Search Generative Experience (SGE), care redefinește strategiile pentru poziția 0: cel mai utilizat motor de căutare din lume face căutarea în locul utilizatorului și încearcă să ofere un răspuns personalizat sau comparații nuanțate, în cazul căutărilor complexe.
Astfel, bătălia SEO pentru „poziția 1”, „cele 10 linkuri albastre” afișate organic sau anumite cuvinte-cheie se transformă în cea pentru acest loc VIP în pagina de rezultate.
AEO este esențial, deoarece motoarele de căutare prioritizează din ce în ce mai mult conținutul care oferă răspunsuri clare și concise.
Această strategie se concentrează pe optimizarea conținutului, pentru a răspunde direct la întrebările puse de utilizatori în motoarele de căutare (nu doar pentru a te plasa printre rezultatele căutării). Este vorba despre a face din conținutul tău răspunsul pe care motoarele de căutare, asistenții vocali și instrumentele de căutare bazate pe inteligența artificială îl oferă utilizatorilor.
Acest profil semi-fictiv al clienților unei afaceri are drept scop înțelegerea acestora, a provocărilor pe care le întâmpină și a problemelor pe care le vor rezolvate (la care brandul și produsele/serviciile tale pot oferi soluții).
Pentru că deseori se creează o confuzie între brand și branding, menționăm că acestea se referă la aspecte diferite.
Brandul reprezintă identitatea, valorile și misiunea afacerii tale. Pe de altă parte, brandingul se referă la procesul de promovare și gestionare a brandului tău, acesta este procesul prin care compania își creează o imagine și și-o menține pe piață. Ambele aspecte sunt extrem de importante pentru a construi o afacere de succes.
Călătoria consumatorului este diferită de pâlnia de conversie/vânzări. Cea din urmă este liniară, ciclică și se referă la procesul general prin care clientul ajunge la achiziție, după ce i-ai câștigat încrederea, în timp ce prima este individualizată și mai întortocheată (fiecare consumator poate avea o călătorie clientelară diferită, prin aceeași pâlnie de conversie).
Acestea pot lua diferite forme - offline sau online, directe sau mediate etc. Atunci când te gândești la ele, ia în considerare modul în care potențialii tăi clienți află despre tine și cum ajungi la ei. Aici trebuie să iei în considerare toate punctele de contact cu clienții tai - de la comunicare la distribuție.
Pe măsură ce oamenii descoperă tot mai multe informații despre afacerea ta digitală, coboară prin această pâlnie și se împuținează ca număr, pentru că nu toți îți vor deveni clienți. Include partea de sus (top of the funnel/TOFU), partea de mijloc (middle of the funnel/MOFU) și partea de jos (bottom of the funnel/BOFU). Concret, aceste trei acronime includ descoperirea unui brand/produs/serviciu, evaluarea utilității/calității acestuia și achiziția.
În general, o rată de conversie bună pentru un website de comerț electronic este de 2-5%. Dar aceasta poate varia semnificativ în funcție de industrie, tipul de produs vândut și alți factori.
CLV este una dintre statisticile-cheie de urmărit de către o afacere și poate fi privit în două feluri: valoarea istorică a clientului (cât de mult a cheltuit deja fiecare client existent pe produsele/serviciile brandului tău) și valoarea predictivă a clientului (cât de mult ar putea cheltui clienții pe viitor). Ambele măsurători ale valorii de viață a clientului sunt utile pentru urmărirea succesului unei afaceri.
D2C se referă la situația în care o companie vinde direct clientului final, mai degrabă decât prin intermediul unui comerciant cu amănuntul, distribuitor sau angrosist. Abonamentele sunt un produs D2C popular, iar vânzarea socială prin intermediul unor platforme precum Instagram, Pinterest, Facebook, SnapChat și altele este o modalitate populară de a vinde direct consumatorilor.