Cum conduci o afacere de comerț electronic | Tips & tricks

Care sunt aspectele la care trebuie să fii atent atunci când lansezi o afacere în e-commerce?

Nu te grăbi cu lansarea  

Forțarea sau grăbirea lansării unui site web este una dintre cele mai frecvente greșeli făcute de companiile de e-commerce care nu reușesc să se lanseze. Ai o singură șansă de a-ți lansa site-ul web și nu îți poți permite să faci greșeli. Deși este în regulă să obții un nume de domeniu și să configurezi o pagină de "Coming soon", ar trebui să amâni deschiderea ai până când creezi o bază solidă (SEO, marketing de conținut, social media, publicitate plătită etc.).  

Concentreaza-te pe utilizator  

Este bine cunoscut faptul că cel mai mare neajuns al afacerilor de comerț electronic este incapacitatea de a permite clienților să atingă, să simtă, să miroasă și sa testeze (la prima mână) produsele înainte de a lua o decizie. Deși în prezent nu există nicio soluție pentru această problemă, poți să o atenuezi în alte procese ale companiei. Oferirea unui preț corect, asigurarea livrării gratuite și simplificarea procesului de verificare cu coșuri de cumpărături simplificate sunt doar câteva dintre cele mai importante recomandări.  

 Dezvoltarea unei strategii de marketing omnichannel  

Vei avea nevoie de o bună înțelegere a diferitelor puncte de contact, platforme și dispozitive pe care consumatorii tai își petrec cel mai mult timp zilnic.  

O privire atentă asupra "Rapoartelor de achiziție" din Google Analytics este o modalitate simplă și metodică de a afla aceste canale. Acest lucru îți va permite să identifici toate sursele principale de trafic pentru site-ul tău web, precum și punctele de contact exacte prin care un potențial cumpărător află despre compania ta.  

Ar trebui sa te asiguri că de fiecare dată când un client sau un potențial consumator interacționează cu compania ta, există o oportunitate de vânzare.  

Dacă un consumator adaugă un produs în coșul de cumpărături pe site-ul tău web, coșul de cumpărături din aplicația mobilă trebuie să fie actualizat și el. Clienților ar trebui să li se ofere recomandări de produse pe baza achizițiilor anterioare și a istoricului de navigare atunci când vizitează site-uri de socializare, joacă jocuri și așa mai departe.  

Utilizează social media  

Încă de la începuturile sale, marketingul prin intermediul rețelelor sociale a fost aspru criticat pentru că nu este atât de eficient atunci când vine vorba de influențarea consumatorului pentru a face o achiziție finală.  

Fără îndoială, social media este foarte capabilă atunci când vine vorba de generarea de lead-uri, dar conversia lead-urilor rămâne mereu în urmă. Cel mai răspândit și, fără îndoială, singurul motiv pentru acest lucru este numărul excesiv de puncte de contact prin care trebuie să treacă consumatorul de social media. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail