De la testare la validarea ideii - cum ajungi să ai un produs sau un serviciu care adresează nevoi reale ale clienților? În acest curs vei învăța cum te documentezi, ce soluții de testare poți să folosești, cum pui întrebările corecte și cum integrezi insight-urile pe care le primești de la clienții tăi. E timpul să #TePuiȘiFaci :)
Ai o idee sau un produs deja lansat, dar care nu mai adresează nevoi actuale. E timpul să vorbești cu posibilii utilizatori, să vezi ce probleme au și cum le poți răspunde mai bine prin ceea ce oferi. Descoperă pașii!
Product market fit îți arată că ai o piață pentru produsul tău. Așa te asiguri că dezvolți un produs care să fie dorit de către publicul țintă și că acesta este dispus să plătească pentru valoarea pe care o aduci. Află cum îl obții.
Ca parte a filosofiei larg răspândite despre lean startup, identificarea unei probleme de rezolvat pentru un anumit segment de clienți și validarea nevoii este fundamentală pentru construirea unui startup de succes. Iată cum decurge acest proces.
Când vrei să îți testezi ideea de business, e important să pui întrebările corecte oamenilor potriviți. E important să le formulezi ca atare, dar asta numai după ce ai stabilit foarte clar ce vrei, de fapt, să afli de la ei. În materialul următor o să înveți cum poți acoperi toate aceste criterii:
În funcție de tipul produsului sau serviciului tău, poți să alegi din mai multe soluții la îndemână ca să îl validezi în piață. Cea mai bună validare vine însă tot de la clienții care discpuși să plătească pentru ceea ce oferi. Iată ce trebuie să știi:
Propunerea de valoare descrie valoarea pe care o aduci clienților tăi, într-un mod concis, relevant și simplu. Descoperă cum folosești un Canvas pentru a o clarifica
Cum știi dacă ai ajuns la product-market fit? Cum ajungi din nou la el dacă piața se schimbă? Fondatorii a 6 afaceri locale, cu modele de business diferite, din diverse industrii, care au trecut sau se află chiar acum în procesul de validare, ne-au povestit despre acesta.