Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Vânzări
x Inițială: C
  • Călătoria consumatorului

    Constă în toate interacțiunile pe care clientul le are cu un brand/produs/serviciu (de-a lungul pâlniei de conversie) și experiența de cumpărare trăită.

    Călătoria consumatorului este diferită de pâlnia de conversie/vânzări. Cea din urmă este liniară, ciclică și se referă la procesul general prin care clientul ajunge la achiziție, după ce i-ai câștigat încrederea, în timp ce prima este individualizată și mai întortocheată (fiecare consumator poate avea o călătorie clientelară diferită, prin aceeași pâlnie de conversie).

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Cum conduci o afacere de comerț electronic | Tips & tricks
    Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
  • Canale de distribuție

    Sunt toate modalitățile prin care ajungi la clienții tai.

    Acestea pot lua diferite forme - offline sau online, directe sau mediate etc. Atunci când te gândești la ele, ia în considerare modul în care potențialii tăi clienți află despre tine și cum ajungi la ei. Aici trebuie să iei în considerare toate punctele de contact cu clienții tai - de la comunicare la distribuție.   

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Înregistrare Webinar | Modele de business – cum structurăm afacerea?
    Business Modelling | Cum îți (re)definești modelul de afacere + Template Business Model Canvas
    Business Model Canvas versus Business Plan - cum sunt diferite și cum le poți utiliza împreună
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Startup Edu Învață ghidat disciplina „antreprenoriat”. Pas cu pas, de la A la Z
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
    Product - market fit Cum îți construiești și validezi soluția
  • Conversion Funnel (pâlnie de conversie)

    Este distilarea călătoriei consumatorului, de la stadiul în care nu a auzit niciodată de brandul/produsul/serviciul tău, până la stadiul în care ți-a devenit client sau a abandonat procesul. Fie că i se spune pâlnie de vânzări sau de conversie, funcția ei este de a ghida consumatorii spre o acțiune dorită de tine (vânzarea unui produs, achiziționarea unui serviciu).

    Pe măsură ce oamenii descoperă tot mai multe informații despre afacerea ta digitală, coboară prin această pâlnie și se împuținează ca număr, pentru că nu toți îți vor deveni clienți. Include partea de sus (top of the funnel/TOFU), partea de mijloc (middle of the funnel/MOFU) și partea de jos (bottom of the funnel/BOFU). Concret, aceste trei acronime includ descoperirea unui brand/produs/serviciu, evaluarea utilității/calității acestuia și achiziția.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
  • Conversion Rate (rată de conversie)

    În comerțul electronic, aceasta măsoară procentul de vizitatori ai unui magazin online care efectuează o achiziție și devin clienți. Se calculează astfel: număr de comenzi plasate într-un magazin e-commerce / număr de vizitatori ai respectivului magazin online x 100.

    În general, o rată de conversie bună pentru un website de comerț electronic este de 2-5%. Dar aceasta poate varia semnificativ în funcție de industrie, tipul de produs vândut și alți factori.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
  • Customer lifetime value (CLV)

    Valoarea de viață a clientului (customer lifetime value/CLV) măsoară cât de valoros este un client pentru o companie, de-a lungul întregii sale relații cu brandul respectiv. În loc să se uite doar la valoarea tranzacțiilor individuale, CLV-ul ia în considerare toate tranzacțiile potențiale care urmează să fie efectuate de respectivul consumator atâta timp cât îți este client și calculează venitul specific adus de acesta.

    CLV este una dintre statisticile-cheie de urmărit de către o afacere și poate fi privit în două feluri: valoarea istorică a clientului (cât de mult a cheltuit deja fiecare client existent pe produsele/serviciile brandului tău) și valoarea predictivă a clientului (cât de mult ar putea cheltui clienții pe viitor). Ambele măsurători ale valorii de viață a clientului sunt utile pentru urmărirea succesului unei afaceri.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Cum să ai o afacere mai sustenabilă: ghid de practici de marketing
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail