Acest cash runway se calculează lunar, de obicei, prin împărțirea numerarului disponibil (cash balance) la rata cheltuielilor lunare (net burn rate).
Numerarul disponibil se referă la fondurile care sunt imediat accesibile (sau pot fi accesate într-un interval de timp rezonabil, de obicei 30 de zile), pentru a acoperi cheltuielile. Acesta nu ar trebui să includă o strângere de fonduri anticipată sau alte infuzii de capital incerte.
Pentru a calcula rata cheltuielilor lunare, primul pas este să aduni costurile legate de materie primă și procesul de producție, chirie, utilități, salarii, marketing, taxe și asigurări; pasul al doilea este să determini veniturile lunare (din vânzări sau alte surse). Cheltuieli lunare - venituri lunare = net burn rate.
Aeastă finanțare poate fi obținută din partea Uniunii Europene sau a statului român.
Aceeastă plată se face conform contractelor/deciziilor/ordinului de finanțare, în baza facturilor, facturilor de avans, ștatelor privind plata salariilor, a ștatelor/centralizatoarelor pentru acordarea burselor, subvențiilor, premiilor și onorariilor.
Lista cheltuielilor eligibile este prevăzută în ghidul solicitantului aferent fiecărui apel de finanțare european sau național, conform bazelor legale pentru stabilirea eligibilității cheltuielilor.
În general, orice finanțare nerambursabilă include și o parte de cofinanțare, care poate fi atât financiară, cât și în natură (doar în anumite condiții specifice).
Această contribuție este definită clar în legislația privind gestionarea financiară a fondurilor europene.
Creditul bancar depinde de capacitatea clientului de a rambursa împrumuturile și de suma totală a creditului disponibil. Tipurile de credit bancar includ împrumuturi auto, împrumuturi pentru nevoi personale și credite ipotecare.
În plus, crowdfunding-ul este și un instrument valoros prin care bifezi simultan toate cele trei beneficii ale comunității: câștigi know-how, îți validezi ideile și obții finanțare pentru ideea ta de afacere. Mult mai mult decât un simplu mecanism de finanțare, procesul în sine este unul prin care îți poți testa ideea de business și construi o bază solidă de clienți inițiali, în timp ce îți calibrezi oferta în funcție de feedbackul primit.