Un alt termen care mai este folosit pentru definirea lor este emisii nete de gaze cu efect de seră zero.
Un model de afaceri liniar (tradițional) funcționează în jurul logicii de bază: obții resurse, creezi produse și le vinzi consumatorilor, care le aruncă la gunoi atunci când nu le mai sunt necesare sau când nu mai sunt utilizabile.
Economia circulară este bazată pe 3 principii:
• eliminarea deșeurilor și reducerea poluării (sistemul actual nu poate funcționa la infinit, pentru că resursele planetei sunt finite);
• circularea materialelor și produselor la o valoare cât mai mare (prin păstrarea lor în uz cât mai mult timp);
• regenerarea naturii (prin sprijinirea proceselor naturale).
Un circular business model mizează pe strategii ca:
• vinzi accesul, nu dreptul de proprietate (prin închiriere, pay-per-outcome, sharing);
• monetizezi extinderea duratei de viață a produsului (prin reparare și întreținere, reutilizare și reumplere, vânzare la mâna a doua, transformare în alt produs);
• valorizezi circularitatea (prin producția bazată pe materiale folosite sau reziduale).
Aceasta include: dezvoltarea și comercializarea de produse eficiente din punct de vedere energetic, surse de energie regenerabilă, tehnici de reducere a deșeurilor, software sau materiale noi, care îmbunătățesc generarea, stocarea, distribuția și eficiența energiei. Tehnologia curată nu se limitează exclusiv la companiile din sectorul energetic, ci implică și întreprinderi din diverse industrii care își reduc în mod activ amprenta asupra mediului, prin diverse măsuri.