Aceasta implică toate etapele ciclului de viață al produsului, inclusiv gestionarea sfârșitului de viață.
Economia verde conectează producția, distribuția și consumul de bunuri și servicii, în speranța generării bunăstării umane și de mediu pe termen lung. Economia circulară este un tip de economie verde.
În urma preocupărilor tot mai mari legate de mediu și a nevoii urgente de soluții durabile, startupurile verzi sunt următorul mare val în antreprenoriat. Aceste inițiative inovatoare câștigă teren, sunt pregătite să revoluționeze industrii și să atragă investiții semnificative. Antreprenoriatul verde poate ajuta la dezvoltarea și propagarea de noi tehnologii, la crearea de noi piețe și la impulsionarea schimbărilor în sectorul de afaceri. Stimularea antreprenoriatului verde este, prin urmare, o pârghie importantă pe care guvernele o pot folosi pentru a impulsiona tranziția către o economie mai durabilă.
Startupurile joacă un rol crucial în punerea în practică a tehnologiilor și a noilor modele de afaceri, asigurând transferul și difuzarea necesară a inovațiilor verzi. Adesea legate de universități și instituții de cercetare, inovațiile sunt transferate din stadiul experimental la modele de afaceri, frecvent în cooperare cu companii consacrate, care caută din ce în ce mai multe soluții durabile.
Startupurile verzi au o importanță specială în ceea ce privește factorii de impact economic (cum ar fi crearea de noi locuri de muncă), dar și un potențial deosebit pentru aspectele ecologice (cum ar fi reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră). Ele își propun să minimizeze impactul negativ asupra mediului, luptând în același timp pentru o planetă mai verde.
GreenTech este un termen mai larg decât CleanTech, care include sectoare precum energia regenerabilă, mobilitatea verde, reciclarea și clădirile sustenabile.
În timp ce unele practici de greenwashing sunt neintenționate și rezultă din lipsa de cunoștințe despre ceea ce înseamnă cu adevărat sustenabilitatea, acestea sunt adesea realizate în mod intenționat printr-o gamă largă de eforturi de marketing și de relații publice. Dar numitorul comun al tuturor operațiunilor de greenwashing este că induc în eroare, și nici nu contribuie în mod real la promovarea inițiativelor de proiectare durabilă sau de economie circulară.
Astfel, problemele de mediu rămân neschimbate sau, cel mai probabil, se înrăutățesc și mai mult, deoarece greenwashingul absoarbe deseori atenția media și îndreaptă consumatorii bine intenționați pe o cale greșită.