Cum integrezi practici sustenabile în activitatea ta

"Ești ceea ce faci, nu ceea ce spui că vei face." - C.G. Jung

Multe persoane se întreabă dacă antreprenorii și organizațiile sustenabile își respectă cuvântul dat și dacă materializează bunele intenții și promisiunile atrăgătoare în practici reale.   

Acest lucru este cunoscut în mod obișnuit sub numele de "walking the talk" și reflectă integritatea unei organizații sau a unui startup. Aceasta contribuie la construirea imaginii sale ca organizație de încredere în ochii publicului.   

Asigurați-vă că startup-ul/proiectul vostru nu afectează încrederea clienților prin "greenwashing", adică prin afirmații false conform cărora compania sau produsele dvs. sunt ecologice.  

Greenwashing se întâmplă atunci când o organizație cheltuiește mai mult timp și bani pentru a se promova ca fiind prietenoasă cu mediul înconjurător decât pentru a minimiza efectiv impactul său asupra mediului. Este un truc de marketing înșelător, menit să inducă în eroare consumatorii care preferă să cumpere bunuri și servicii de la mărci care respectă mediul înconjurător.  

În timp ce unele practici de greenwashing sunt neintenționate și rezultă din lipsa de cunoștințe despre ceea ce înseamnă cu adevărat sustenabilitatea, acestea sunt adesea realizate în mod intenționat printr-o gamă largă de eforturi de marketing și de relații publice. Dar numitorul comun al tuturor operațiunilor de greenwashing este că induc în eroare, și nici nu contribuie în mod real la promovarea inițiativelor de proiectare durabilă sau de economie circulară. 

Astfel, problemele de mediu rămân neschimbate sau, cel mai probabil, se înrăutățesc și mai mult, deoarece greenwashingul absoarbe deseori atenția media și îndreaptă consumatorii bine intenționați pe o cale greșită.  

Cel mai bun mod de a preveni practicile de ecologizare în cadrul afacerii tale este să-ți promovezi transparența, în special atunci când este vorba despre beneficiile de mediu ale produselor sau serviciilor tale. Acest lucru înseamnă că trebuie să faci pași cinstiți în direcția unei funcționări mai durabile, să stabilești obiective concrete, să-ți urmărești progresul și să elaborezi rapoarte verificabile.  

Business News Daily oferă aceste recomandări pentru evitarea greenwashing-ului:  

  • Limbaj înșelător, vag: Nu aruncați cuvinte sau termeni care nu au un înțeles clar (de exemplu, "ecologic" sau "natural").  

  • Produse ecologice vs. companie murdară: Fiți atenți la ipocrizie, cum ar fi becurile eficiente produse într-o fabrică care poluează râurile.  

  • Imagini sugestive: Nu folosiți imagini de branding care dau o impresie nejustificată de verde (de exemplu, flori care înfloresc din țevile de eșapament).  

  • Desemnări care pur și simplu nu sunt credibile: Fiți atenți la încercările evidente de a "ecologiza" un produs periculos pentru a-l face să pară sigur. (Țigări ecologice, cineva?)  

  • Prieteni imaginari: Nu folosiți o etichetă care arată ca o aprobare de la o terță parte, dar care este de fapt inventată.  

  • Minciuni sfruntate: Nu folosiți niciodată afirmații sau date inventate.  

Cum poți acționa concret

Există diverse măsuri accesibile și rentabile pe care le poți lua pentru a reduce amprenta de carbon și pentru a-ți minimiza impactul asupra mediului.   

O companie sustenabilă din punct de vedere social urmărește să cultive diversitatea, calitatea vieții, echitatea și leadershipul. Printre exemplele de sustenabilitate socială se numără: un fond de educație sponsorizat de companie, un program de grădiniță/creșă, un retreat cu echipa sau o inițiativă în domeniul sănătății.  

Iată zece exemple de inițiative durabile pe care le poți implementa pentru a încuraja un loc de muncă ecologic pentru tine și echipa ta.  

1. Implementarea unui program de reciclare  

O modalitate standard de a sprijini conștientizarea în ceea ce privește durabilitatea este de a stabili un program de reciclare în cadrul biroului tău. De la zona bucătăriei până la spațiile de lucru, educă oamenii în ceea ce privește eliminarea responsabilă a deșeurilor. Poți folosi indicatoare clare pe stațiile de deșeuri desemnate, pentru a-i ajuta pe angajații tăi să facă distincția între ceea ce aparține reciclării, compostului și coșului de gunoi. Poți, de asemenea, să te interesezi de eliminarea și donarea în siguranță a pieselor vechi de calculator și a altor obiecte care ocupă inutil spațiu la locul de muncă.  

2. Nu irosi energia   

Stingerea luminilor și oprirea echipamentelor electronice din birou în afara orelor de program va contribui la conservarea resurselor energetice și va permite companiei tale să economisească o sumă semnificativă din factura de energie electrică. Oferă sugestii, cum ar fi oprirea calculatoarelor la sfârșitul zilei de lucru și menținerea luminilor stinse atunci când o sală de ședințe nu este utilizată.  

3. Promovarea unui birou fără hârtie  

Soluțiile digitale și de cloud computing au permis companiilor să devină mai colaborative, mai raționale, mai eficiente și, da, și mai ecologice. Căuta o alternativă eco-conservatoare.  

4. Susține vânzătorii ecologici  

Parteneriază-te și lucrează cu mărci și companii ecologice pentru a crea un loc de muncă mai conștient de mediu.   

5. Reducerea prin reutilizare  

Nu folosi cești de cafea de unică folosință. Încurajează utilizarea cănilor de cafea reutilizabile, împreună cu sticlele de apă reutilizabile.   

6. Investește în plante de birou  

Amplasarea de plante în jurul biroului înfrumusețează spațiile de lucru, îmbunătățește atmosfera generală a locului de muncă și reducere stresul și anxietatea pentru angajații tăi.   

7. Conservarea energiei umane  

Starea de bine a echipei tale este crucială pentru obiceiurile sănătoase ale organizației tale. La fel și tot ceea ce ține de mindfullness. Ia în considerare faptul că sprijinirea angajaților în a rămâne sănătoși și energici va fi benefică pentru productivitatea generală a companiei tale.

8. Încurajarea folosirii transportului sustenabil/în comun

Sprijină-ți membri echipei să folosească mijloace de transport alternative pentru a ajunge și a pleca de la birou, cum ar fi mersul pe jos sau folosirea la comun a mașinii (car sharing), în timpul săptămânii de lucru.  

9. Fă voluntariat  

Programele de voluntariat pentru diverse cauze imporante sunt o modalitate excelentă de a sprijini ceva semnificativ și de a avea un impact mare asupra comunității.

10. Fă din gândirea ecologică o parte esențială a culturii companiei tale  

Discută cu membrii echipei și lucrați împreună să găsiți idei despre cum organizația poate deveni mai verde și cum poate produce impact pozitiv asupra mediului. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail