Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Comerț online
x Inițială: G
  • Generative Engine Optimization (GEO)

    Se referă la o strategie de optimizare a conținutului unui website, pentru a fi ușor de înțeles și utilizat de modelele de inteligență artificială, în căutarea generativă. GEO ține de AI Optimization (AIO) și se axează doar pe partea de căutare via AI generativ: urmărește să îmbunătățească vizibilitatea în rezultatele căutării bazate pe AI (Google AI Overviews, Bing Chat, Perplexity).

    GEO se concentrează pe optimizarea conținutului pentru modele generative de inteligență artificială, care creează conținut nou (text, imagini etc.) pe baza datelor introduse de utilizator.

    GEO implică optimizarea structurii conținutului, a limbajului și a contextului semantic, pentru a se alinia cu modul în care AI-ul înțelege intenția de căutare. Pentru ca un website să apară în rezultatele generate de AI, trebuie să inclusă un conținut bine scris, care oferă calitate și autoritate.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Ghid complet pentru a apărea în Google AI Overviews (poziția 0), în 2025
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail