-
Rată de conversie (Conversion Rate)
Procentajul de vizitatori/utilizatori care finalizează o acțiune dorită (o „conversie”) dintr-un total de vizite/interacțiuni. Conversiile pot fi: o achiziție pe un site e-commerce, o înscriere la un newsletter sau completarea unui formular.
Rata de conversie măsoară succesul unei campanii de marketing, ajută la înțelegerea eficienței unui landing page sau a transformării interesului de achiziție în acțiune.
Analiza ratei de conversie poate identifica punctele slabe și poate ajuta la optimizarea experienței utilizatorului (UX) pentru a crește vânzările digitale sau a genera mai multe leaduri.
Rata de conversie se calculează astfel: mai întâi, stabilești ce vrei să măsori (o vânzare, o înscriere etc.), apoi împarți numărul de conversii (acțiuni finalizate) la numărul total de vizitatori/interacțiuni.
Formula este: număr de conversii / număr total de vizite sau interacțiuni) x 100 = rata de conversie (%).
De exemplu, dacă un magazin online are 1.000 de vizite și 10 persoane pun ceva în coș și cumpără (deci se convertesc din vizitatori în clienți), rata de conversie este de 1% (10 / 1000 x 100 = 1%). În general, o rată de conversie bună pentru un website de comerț electronic este de 2-5%. Dar aceasta poate varia semnificativ în funcție de industrie, tipul de produs vândut și alți factori.
- TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
-
Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde
- ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
-
Marketing & Vânzări
Cum obții clienți
-
Re-commerce (reverse commerce)
Este practica de cumpărare și vânzare a produselor la mâna a doua, folosite, returnate sau recondiționate, de obicei prin intermediul platformelor online, pentru a le prelungi astfel durata de viață.