Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Comerț online
x Inițială: R
  • Rată de conversie (Conversion Rate)

    Procentajul de vizitatori/utilizatori care finalizează o acțiune dorită (o „conversie”) dintr-un total de vizite/interacțiuni. Conversiile pot fi: o achiziție pe un site e-commerce, o înscriere la un newsletter sau completarea unui formular. Rata de conversie măsoară succesul unei campanii de marketing, ajută la înțelegerea eficienței unui landing page sau a transformării interesului de achiziție în acțiune.  Analiza ratei de conversie poate identifica punctele slabe și poate ajuta la optimizarea experienței utilizatorului (UX) pentru a crește vânzările digitale sau a genera mai multe leaduri.

    Rata de conversie se calculează astfel: mai întâi, stabilești ce vrei să măsori (o vânzare, o înscriere etc.), apoi împarți numărul de conversii (acțiuni finalizate) la numărul total de vizitatori/interacțiuni. 
    Formula este: număr de conversii / număr total de vizite sau interacțiuni) x 100 = rata de conversie (%). 

    De exemplu, dacă un magazin online are 1.000 de vizite și 10 persoane pun ceva în coș și cumpără (deci se convertesc din vizitatori în clienți), rata de conversie este de 1% (10 / 1000 x 100 = 1%). În general, o rată de conversie bună pentru un website de comerț electronic este de 2-5%. Dar aceasta poate varia semnificativ în funcție de industrie, tipul de produs vândut și alți factori.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
  • Re-commerce (reverse commerce)

    Este practica de cumpărare și vânzare a produselor la mâna a doua, folosite, returnate sau recondiționate, de obicei prin intermediul platformelor online, pentru a le prelungi astfel durata de viață.

    Re-commerce-ul utilizează adesea platforme online (ca Vinted), dar poate implica și magazine fizice sau o combinație a ambelor canale de vânzare.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    11 metode prin care poți să ai o afacere e-commerce (mai) sustenabilă | INFOGRAFIC

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail