Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Marketing
x Inițială: R
  • Rată de conversie (Conversion Rate)

    Procentajul de vizitatori/utilizatori care finalizează o acțiune dorită (o „conversie”) dintr-un total de vizite/interacțiuni. Conversiile pot fi: o achiziție pe un site e-commerce, o înscriere la un newsletter sau completarea unui formular. Rata de conversie măsoară succesul unei campanii de marketing, ajută la înțelegerea eficienței unui landing page sau a transformării interesului de achiziție în acțiune.  Analiza ratei de conversie poate identifica punctele slabe și poate ajuta la optimizarea experienței utilizatorului (UX) pentru a crește vânzările digitale sau a genera mai multe leaduri.

    Rata de conversie se calculează astfel: mai întâi, stabilești ce vrei să măsori (o vânzare, o înscriere etc.), apoi împarți numărul de conversii (acțiuni finalizate) la numărul total de vizitatori/interacțiuni. 
    Formula este: număr de conversii / număr total de vizite sau interacțiuni) x 100 = rata de conversie (%). 

    De exemplu, dacă un magazin online are 1.000 de vizite și 10 persoane pun ceva în coș și cumpără (deci se convertesc din vizitatori în clienți), rata de conversie este de 1% (10 / 1000 x 100 = 1%). În general, o rată de conversie bună pentru un website de comerț electronic este de 2-5%. Dar aceasta poate varia semnificativ în funcție de industrie, tipul de produs vândut și alți factori.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
  • Reachul unei postări/unui ad

    Numărul de persoane unice cărora li s-a afișat postarea sau reclama respectivă în feedul propriu, în social media.

    Acest număr indică exact câte persoane au fost expuse la conținutul tău și ar putea fi influențate de acesta. Reachul contorizează fiecare utilizator o singură dată, indiferent de câte ori a vizualizat postarea/reclama respectivă.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Ce trebuie să conțină un calendar social media
    15 idei de postări pe social media care îți vor crește notorietatea brandului
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
    Marketingul digital Cum îl folosești pentru dezvoltarea afacerii
  • Return on Ad Spend (ROAS)

    Este un indicator-cheie în marketingul digital, care măsoară veniturile generate de o afacere pentru fiecare leu cheltuit pe publicitate. Este un indicator crucial al eficacității campaniilor publicitare și ajută companiile să determine ce strategii funcționează și cum să le optimizeze.

    De obicei, ROAS este exprimat sub forma unui raport și se calculează astfel: venituri generate dintr-o campanie publicitară / costul campaniei respective.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Tipuri de marketing digital

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail