Pe măsură ce oamenii descoperă tot mai multe informații despre afacerea ta digitală, coboară prin această pâlnie și se împuținează ca număr, pentru că nu toți îți vor deveni clienți. Include partea de sus (top of the funnel/TOFU), partea de mijloc (middle of the funnel/MOFU) și partea de jos (bottom of the funnel/BOFU). Concret, aceste trei acronime includ descoperirea unui brand/produs/serviciu, evaluarea utilității/calității acestuia și achiziția.
O pâlnie de marketing are 4 stadii: conștientizare (implică marketing tagetat și campanii de ad-uri care atrag consumatorii către brandul tău), considerație (construirea de relații și crearea unei imagini pozitive de brand), conversie (un client potențial devine lead, care poate fi atras pe website, pentru a cumpăra ceva) și loialitate (construirea unei reputații care atrage clienți recurenți).
Aceste activități alcătuiesc o strategie care se stabilește în funcție de bugetul disponibil pentru investiție și de obiectivele dorite. Pentru a obține rezultate optime cu ajutorul performance marketingului, echipa responsabilă trebuie să identifice și să stabilească obiectivele de performanță digitală la costuri cât mai mici.
Caracteristicile, problemele și dorințele obișnuite ale utilizatorului tau țintă sunt reprezentate de personas - este un profil care te va ajuta să empatizezi mai mult cu el.
Un pitch NU este o simplă prezentare. Diferența este scopul: nu vrei doar să informezi, ci să obții ceva concret, de la cineva anume.
Dacă simți că faci totul cum trebuie, dar afacerea tot nu reușește să accelereze, cel mai probabil te lovești de o problemă de PMF. Procesul prin care ajungi la el ține de:
- validarea nevoii
- validarea soluției
- validarea produsului
- strategie de pricing
- poziționare corectă în piață