Pe măsură ce oamenii descoperă tot mai multe informații despre afacerea ta digitală, coboară prin această pâlnie și se împuținează ca număr, pentru că nu toți îți vor deveni clienți. Include partea de sus (top of the funnel/TOFU), partea de mijloc (middle of the funnel/MOFU) și partea de jos (bottom of the funnel/BOFU). Concret, aceste trei acronime includ descoperirea unui brand/produs/serviciu, evaluarea utilității/calității acestuia și achiziția.
O pâlnie de marketing are 4 stadii: conștientizare (implică marketing tagetat și campanii de ad-uri care atrag consumatorii către brandul tău), considerație (construirea de relații și crearea unei imagini pozitive de brand), conversie (un client potențial devine lead, care poate fi atras pe website, pentru a cumpăra ceva) și loialitate (construirea unei reputații care atrage clienți recurenți).
Este utilizat în faza incipientă și vă permite să faceți ajustări sau modificări, astfel încât să nu trebuiască să faceți investiții serioase dacă presupunerea ta este greșită.