Ce este marketingul digital?

Marketingul digital, cunoscut și sub numele de marketing online, reprezintă promovarea companiilor cu ajutorul internetului și al altor tipuri de comunicare digitală pentru a intra în contact cu potențialii clienți. În ceea ce privește canalele de marketing, ele nu cuprind nu doar e-mailul, rețelele sociale și publicitatea pe internet, ci și mesajele text și multimedia.

Cu ajutorul marketingului digital poți ajunge la un public mai larg decât prin mijloace tradiționale și poți viza prospecții care au cele mai mari șanse să îți cumpere produsul sau serviciul. De asemenea, este, în general, mai puțin costisitor decât publicitatea tradițională și îți permite să urmărești zilnic rezultatele și să te adaptezi în funcție de necesități.  

Iată câteva avantaje ale marketingului digital în comparație cu metodele tradiționale de marketing:  

Raportul cost-eficiență  

Unul dintre cele mai importante avantaje ale marketingului digital este costul său scăzut. Poți economisi bani și obține mai multe lead-uri cu ajutorul marketingului digital.  

Firmele mici și mijlocii consideră că este dificil să concureze cu companiile mai mari folosind strategii de marketing standard. Marile corporații își pot permite să cheltuiască bani pe reclame TV, spoturi radio și alte forme de publicitate. Din acest motiv, firmele mici întâmpină dificultăți în a concura cu aceste corporații mai mari.  

Marketingul digital, pe de altă parte, egalizează condițiile de concurență pentru toate firmele. Este o tehnică eficientă din punct de vedere al costurilor pentru a ajunge la potențialii clienți. Multe strategii de marketing și publicitate digitală sunt rentabile.  

Publicitatea PPC (Pay-per-click), de exemplu, îți permite să alegi propriul buget. Alege suma care funcționează cel mai bine pentru organizația ta, fie că este vorba de 500 de dolari sau de 2 000 de dolari. Acesta este un beneficiu distinct al marketingului online.  

Cu toate acestea, în cazul acestei strategii, suma pe care o cheltui va avea un impact asupra succesului campaniei tale.  

Acesta nu este decât un exemplu de soluție care nu afectează bugetul. Dacă vei apela la serviciile unei agenții de marketing online, furnizorul va lucra cu bugetul tău. 

Timpul este cel mai costisitor aspect al marketingului digital. Aplicarea planurilor și generarea de rezultate din astfel de inițiative poate să necesite timp. Rezultatul final, pe de altă parte, merită cu siguranță această investiție.  

Rezultate măsurabile  

Atunci când investești bani într-un efort de marketing, îți dorești să poți urmări rezultatele. Este esențial să înțelegi dacă un plan produce rezultate care te vor ajuta compania să se extindă. Capacitatea de a-ți măsura realizările este unul dintre cele mai importante avantaje ale unui plan de marketing digital.  

Abordările tradiționale pot avea succes, dar sunt dificile de cuantificat  

În cazul abordărilor tradiționale, nu există o modalitate simplă de monitorizare a sursei de clienți potențiali fără discuții individuale cu cei care ajung să îți cumpere serviciul sau produsul.  În schimb, poți urmări în mod eficient succesul campaniei ta folosind tactici de marketing digital.  

Există un mecanism de urmărire pentru fiecare tip de publicitate. Vei putea urmări succesul eforturilor tău în toate domeniile, de la social media la optimizarea pentru motoarele de căutare (SEO). Google Analytics, de exemplu, poate fi utilizat pentru a urmări performanța SEO.  

În cadrul fiecărei campanii, poți măsura o varietate de date. Sunt incluse impresii, clickuri, comentarii, distribuiri, conversii și alte măsurători. Ele îți permit să evaluezi rapid cât de bine se descurcă campania ta. 

Urmărirea rezultatelor te ajută să îți îmbunătățești strategia. Poți descoperi ce funcționează și ce nu funcționează pentru compania ta. Vei obține o perspectivă competă asupra campaniei tale și vei învăța cum să o optimizezi.  

Targetarea persoanelor potrivite  

Trebuie să targetezi persoanele potrivite ca să ai succes cu strategia ta de promovare. Ai nevoie să găsești oamenii care sunt interesați de compania ta și care doresc să primească vești de la tine. Iar capacitatea de a găsi acești oameni este cel mai important avantaj dintre toate când vorbim de marketing pe internet.  

Când folosești tacticile tradiționale de marketing este o provocare să vizezi clienții potriviți pentru tine. În cele mai multe cazuri, mesajul tău este trimis la toată lumea în speranța de a ajunge la cei care sunt interesați de compania tă. E foarte dificil să obții un număr suficient de mare de leaduri ca să justifice bugetul de marketing.  

În schimb, prin intermediul marketingului digital poți ajunge exact la persoanele care sunt interesate de ceea ce faci. Poți viza clienții care sunt interesați de afacerea, serviciile sau produsele tale. Este o acuratețe pe care marketingul tradițional pur și simplu nu o poate egala.  

Când folosești SEO sau alte metode de marketing trebuie să creezi Buyer personas. Acestea sunt persoane fictive, descrise în detaliu după trăsăturile clientului tău ideal. Aceste personas te ajută să targetezi persoanele care sunt cel mai probabil să fie interesate de produsele sau serviciile tale. 

Îți vei seta publicul țintă indiferent dacă setezi o reclamă pe Facebook sau o campanie PPC. Îți vei clasifica publicul în funcție de vârstă, sex, ocupație, interese, hobby-uri și alți factori. Cu rețelele de socializare precum Facebook, poți viza un public foarte specific.  

Concentrarea eforturilor pe audiențe specifice te ajută să ajungi la persoanele care au cea mai mare nevoie de ceea ce oferi. Acest lucru îți permite și să îți cheltuiești banii mai înțelept și să generezi mai multi clienți potențiali pentru afacerea ta.  

Rata de conversie  

Îmbunătățirea ratei de conversie este probabil unul dintre cele mai importante avantaje ale marketingului digital. Poți să îți îmbunătățesti rata de conversie investind în tactici de marketing online, cum ar fi optimizarea ratei de conversie (CRO).  

Iar asta se întâmplă pentru că ai posibilitatea să targetezi lead-uri mai specifice. Așa cresc șansele să obții conversii, concentrându-te pe cei care sunt mai probabil să fie interesați de afacerea ta. Afacerea ta obține mai multe conversii, ceea ce ajută la creșterea acesteia.  

Lupta cu jucătorii mari  

Dacă lucrezi pentru o afacere mică, este cu siguranță o provocare să concurezi cu marile companii din sectorul tău, multe dintre ele având milioane de dolari de cheltuit pe reclame televizate sau campanii naționale. Din fericire, există mai multe modalități de a depăși în clasament companiile mari prin implementarea unor activități inteligente de marketing digital.  

De exemplu, poți alege câteva cuvinte cheie long-tail care sunt relevante pentru produsul sau serviciul tău și le folosești în tipuri de conținut calitativ care să te ajute să te poziționezi pe o poziție mia bună în motoarele de căutare. Pentru motoarele de căutare nu contează popularitatea brandului - în schimb, ele pun accentul pe informațiile care te apropie de grupul demografic țintă.  

În plus, marketingul de influență pe rețelele sociale îți permite să ajungi la noi audiențe. Unii consumatori urmăresc companii importante pe rețelele de socializare, dar urmăresc și influenceri care pot promova ocazional articole sau servicii pe care le apreciază - aceasta ar putea fi o cale interesantă de examinat dacă lucrezi pentru o firmă de dimensiuni mici și mijlocii.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail