Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde

Fiecare afacere online are propriile strategii de marketing, dar toate trebuie să aibă o pâlnie de conversie/vânzări. Acest concept fundamental este cheia înțelegerii conținutului și strategiilor care îi motivează pe consumatori să îți devină clienți, de-a lungul călătoriei lor digitale de cumpărare.

Dacă ai un business la început de drum, atunci sigur ai auzit de conversion funnel. Această pâlnie de conversie include mai mulți pași și este o reprezentare vizuală a datelor din fiecare etapă. În articolul de față, te lămurim ce este pâlnia de conversie, de ce ai nevoie de una și cum o poți folosi pentru a-ți maximiza succesul în afaceri: a crește vânzările și numărul de clienți, a le oferi o experiență din ce în ce mai bună, a rezolva obstacolele apărute și a loializa clienții existenți deja.

Și ne axăm pe afacerile e-commerce, un tip de comerț cu amănunțul care este în plină dezvoltare și la noi, și în lume. La nivel mondial, în 2023, s-au făcut cumpărături pe internet în valoare de 5.780 de miliarde $. În România, anul trecut, s-au cumpărat online produse în valoare de 7 miliarde € (cu 10% mai mult decât în 2022), iar dacă includem și serviciile, facturile la utilități, conținutul digital, biletele de avion/spectacole/evenimente, vacanțele și rezervările hoteliere, ajungem la un total de peste 10 miliarde €!

Bine de știut: Pentru a putea manageria ca la carte o pâlnie de conversie, trebuie să ai în vedere conținutul, strategia de marketing, datele strânse despre vizitatori via Google Analytics, instrumente și metodologii de segmentare și targetare... cu alte cuvinte, nu este o muncă pe care o poți face de unul singur, ca antreprenor, dacă vrei să o faci bine. Apelează la specialiști, pentru a-ți ușura treaba!

Pe scurt

  • Ce este o pâlnie de conversie/vânzări

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail