Ce este comerțul electronic

E-commerce, adesea cunoscut sub numele de comerț electronic sau comerț online, reprezintă cumpărarea și vânzarea de produse și servicii prin intermediul internetului, precum și transferurile financiare și de date necesare pentru a finaliza aceste tranzacții.

Comerțul electronic este frecvent utilizat pentru a indica vânzarea online de bunuri reale, dar se poate aplica, de asemenea, oricărui tip de tranzacție economică care este posibilă datorită internetului. 

În timp ce e-business-ul cuprinde toate elementele de funcționare a unei firme online, comerțul electronic se concentrează pe schimbul de produse și servicii.  

Prima tranzacție online a avut loc la 11 august 1994, când cineva a vândut un CD al trupei Sting unui prieten folosind site-ul NetMarket, o platformă americană de vânzare cu amănuntul. Acesta este primul caz în care un consumator a cumpărat un produs de la o afacere prin intermediul internetului, sau "e-commerce", așa cum este cunoscut în prezent.  

De atunci, comerțul electronic a progresat și a facilitat găsirea și cumpărarea de lucruri prin intermediul magazinelor și piețelor online. Freelancerii, întreprinderile mici și organizațiile uriașe au profitat cu toții de comerțul electronic, care le permite să își ofere produsele și serviciile la o scară mai mare decât cumpărăturile offline convenționale.  

Comerțul online are o serie de avantaje, de la vânzarea oriunde până la oferirea de experiențe personalizate care încurajează loialitatea - și oferă, de asemenea, o vitrină deschisă 24 de ore pe zi, șapte zile pe săptămână.  

  • Comoditate: Cumpărăturile online fac achizițiile mai ușoare, mai rapide și mai puțin consumatoare de timp, cu vânzări 24 de ore din 24, transport rapid și retururi simple.  

  • Personalizarea și experiența clienților: Platformele de comerț electronic pot dezvolta profiluri de utilizator detaliate care să le permită utilizatorilor să personalizeze ceea ce văd și să le ofere recomandări pentru alte articole care le-ar putea plăcea. Acest lucru îmbunătățește experiența clienților, făcându-i pe aceștia să se simtă înțeleși la nivel personal, ceea ce crește probabilitatea loialității față de marcă.  

  • Clienți din întreaga lume pot cumpăra pe site-urile de comerț electronic, iar întreprinderile nu mai sunt limitate de locație sau de obstacole fizice.  

  • Comercianții cu amănuntul din domeniul digital pot construi vitrine online cu costuri de instalare și operaționale reduse, deoarece nu mai sunt necesare magazinele de cărămidă și mortar.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail