Mădălina Bădeanu, Irinel Nicoară și Valentin Krancevik au construit împreună – în doar 2 ani – un ecosistem digital format din 4 aplicații: Valori Nutriționale, Registrul Deșeurilor, NIRevolution și DocuSfera. Toate au fost dezvoltate pornind din provocări reale cu care s-au confruntat în propriile afaceri, iar astăzi sunt folosite de antreprenori din toată țara. În plus, prima a fost deja scalată internațional și are clienți în Spania, Italia, Germania, Franța și Dubai. Află mai multe despre culisele parteneriatului lor.
Antreprenorii români Mădălina Bădeanu (27 de ani), Irinel Nicoară (34 de ani) și Valentin Krancevik (35 de ani) au creat împreună un ecosistem de 4 instrumente utile altor antreprenori: Valori Nutriționale, Registrul Deșeurilor, NIRevolution și DocuSfera. Toate sunt aplicații software complexe, cu logică de business, baze de date și funcționalități avansate. Accesul se face online, prin conturi dedicate, cu interfețe și rapoarte personalizate pentru fiecare utilizator.
Aceste aplicații web pot fi folosite și pe mobil (dar nu au app de sine-stătător), iar una dintre ele a fost deja scalată internațional (sub numele Nutri Scheme) și are clienți în Spania, Italia, Germania, Franța și Dubai. Am stat de vorbă cu cei trei cofondatori despre ce problemă antreprenorială rezolvă fiecare dintre cele 4 soluții, cât de bine funcționează parteneriatul lor și ce planuri de viitor au, în businness.
Pe scurt
Cum a început parteneriatul CRUD Development
De la un ordin ANPC, la primul MVP
Ce face fiecare dintre aplicații
Este mai ușor să faci business în echipă
Greșeli făcute la început de drum
Cum își păstrează motivația când creșterea e lentă
Ce planuri de viitor are echipa
Cum a început parteneriatul CRUD Development
Cei trei tineri antreprenori și-au folosit din plin cunoștințele anterioare despre mediu, gestionarea deșeurilor, HoReCa și backgroundul tehnic pentru a fonda firma CRUD Development și a dezvolta singuri aceste aplicații B2B.
Valentin Krancevik (foto) a fost ospătar (în liceu și facultate), inginer de mediu, a migrat spre software la comandă (ca Business Analyst și apoi Product & IT Manager); în plus, e Board Member Let’s Do It, Romania!. Irinel Nicoară și Mădălina Bădeanu sunt full stack developers de peste 14, respectiv 5 ani. Băieții se cunoașteau din liceu și au fiecare francize 5 to go: Vladimir a luat-o pe prima în 2022, iar acum a ajuns la 4 locații împreună cu alt partener; Irinel are o franciză din 2018, are 6 locații și spune că asta e plăcerea lui vinovată.
👉 Te gândești să deschizi o franciză? Valentin Krancevik îți recomandă să fii pregătit să te implici foarte mult în business la început, să înțelegi profund afacerea, clienții și toate fluxurile, apoi să aduci angajați. „Nu poți dezvolta ceea ce nu cunoști în amănunt”, spune antreprenorul.
În 2019, cei doi au devenit colegi la Doraly Marketplace, unde în 2020 s-a angajat și Mădălina (primul ei job full-time). „Am creat acolo o echipă bună și, atunci când am început să construim Valori Nutriționale, ne-a fost ușor să lucrăm împreună”, spune Valentin. „Îmi place să construiesc soluții scalabile, care rezolvă probleme reale identificate în societate”, explică acesta.
Colegii lui se declară pasionați de proiecte care combină partea tehnică cu cea creativă și transformarea ideilor în produse pe care oamenii chiar le folosesc (Mădălina) și de proiecte smart care, prin simplitate, sunt utile în digitalizarea businessurilor (Irinel).
AI-ul a fost folosit pentru 3 dintre soluțiile lor B2B:
- Valori Nutriționale – pentru traducerea ingredientelor și denumirilor în mai multe limbi pentru restaurantele (inter)naționale;
- Registrul Deșeurilor – pentru completarea automată a detaliilor tehnice privind deșeurile generate de afaceri (tip de gestionare, cod valorificare/eliminare, stare fizică, unitate de măsură, tip stocare, destinație);
- NIRevolution – pentru colectarea și interpretarea datelor de pe facturi.
De la un ordin ANPC, la primul MVP
Totul a pornit cu ordinul ANPC din primăvara 2022 privind obligativitatea afișării ingredientelor, valorilor nutriționale, alergenilor și aditivilor în meniurile HoReCa. Preocuparea lui Irinel (foto) pentru ce consumă și lipsa de informații clare din restaurante l-au determinat să îi propună lui Valentin să se documenteze pe tema asta. În decembrie 2022, au cooptat-o în echipă și pe Mădălina, au colaborat cu specialiști nutriționiști și au reușit să lanseze MVP-ul Valori Nutriționale la început de 2023.
👉 România este prima țară din Uniunea Europeană care a implementat obligativitatea afișării informațiilor nutriționale în meniuri. Contextul este susținut de faptul că suntem pe locul 35 în lume la obezitate în rândul adulților (cu 35%) și 1 din 12 români are diabet zaharat, ceea ce face transparența alimentară tot mai necesară.
Ulterior, alături de Mădălina, băieții și-au folosit experiența de owneri de francize 5 to go pentru a crea un instrument care să automatizeze și să simplifice evidența gestiunii deșeurilor. A urmat la scurt timp și optimizarea unui alt proces consumator de timp în IMM-uri: emiterea Notelor de Intrare Recepție (NIR-uri).
„Când am dezvoltat aplicațiile, ne-am bazat pe nevoile noastre ca antreprenori din HoReCa și nu numai. Fiecare a venit ca o nevoie a noastră sau o cerință din partea clienților noștri”, spune Vladimir. „Cum ne place să spunem, noi nu ajutăm antreprenorii să facă bani, îi ajutăm să nu piardă bani.”
Ce face fiecare dintre aplicații
Valori Nutriționale/Nutri Scheme:
- Apărută în: februarie 2023, respectiv ianuarie 2025
- Public-țintă: HoReCa (restaurante, cafenele, cantine, pizzerii, ceainării etc.) și producători de alimente
- Număr de clienți plătitori: 2.500, respectiv peste 100 pentru aplicația în engleză
- Ce problemă rezolvă: Ajută antreprenorii să respecte ordinul ANPC care impune pentru fiecare preparat din meniu listarea ingredientelor ce depășesc 20 g, valorile nutriționale, alergenii, aditivii și ingredientele congelate.
- Soluția oferită: Afișarea într-un meniu digital (cu QR Code) sau pe ambalajul alimentelor a tuturor informațiilor cerute de ANPC.
- Competitori: NutriMeniu, Declarație Nutrițională, ERA – Allview
De la lansare încoace, aplicația a crescut și acum are mai multe funcționalități decât cerințele ANPC: un meniu digital complet cu tot ce are nevoie o locație, descrieri, fotografii, design custom, linkuri către social media. În plus, are o funcționalitate prin care clienții pot calcula costul ingredientelor din fiecare rețetă, pentru a înțelege mai bine zona de profitabilitate.
Este cea mai avansată soluție a celor trei, are cei mai mulți clienți, iar extinderea ei peste hotare a fost un proces natural, cu toate că în Uniunea Europeană nu există obligația afișării valorilor nutriționale în meniuri. Acum, se pregătesc să mai lanseze o soluție similară, prin care clienții locațiilor își pot face trackingul nutrițional pentru ceea ce consumă.
- Apărută în: iunie 2023
- Public-țintă: Toate firmele din România cu activitate la sediul social sau la un punct de lucru, în special IMM-uri.
- Număr de clienți plătitori: 900. Echipa își dorește internaționalizarea proiectului.
- Ce problemă rezolvă: Ajută antreprenorii să aibă o activitate transparentă, conform cerințelor legale și morale, dar și simplificată, apropo de evidența gestiunii deșeurilor – un proces complicat și consumator de timp.
- Soluția oferită: Gestionarea corectă a deșeurile generate într-un business, conform OUG 92/2021 – să identifice tipurile de deșeuri pe care le generează, să le colecteze selectiv, să le predea unor colectori autorizați, să facă lunar și anual evidența deșeurilor și să trimită o dată pe an evidența gestiunii deșeurilor către Agenția pentru Protecția Mediului.
- Competitori: Evidență Deșeuri și Wastebill (care sunt mult prea complexe pentru IMM-uri).
- Apărută în: mai 2024
- Public-țintă: Toate firmele cu gestiune și cu obligația de a genera NIR-uri.
- Număr de clienți plătitori: Momentan este on hold, fiind în proces de integrare a preluării facturilor din e-Factura și de îmbunătățire a algoritmilor de extragere a datelor de pe aceste acte, pentru generarea NIR-urilor.
- Ce problemă rezolvă: Ajută antreprenorii care lucrează cu gestiune de marfă să genereze rapid NIR-urile.
- Soluția oferită: Notele de Intrare-Recepție sunt obligatorii la momentul intrării produselor în gestiune. Aplicația scanează factura, extrage toate informațiile de pe act via AI și utilizatorul poate genera aceste note cu doar câteva clickuri, economisind până la 80% din timpul alocat.
- Competitori: NIR-Online, Neptus-Online, 2Invoice, FNsoft, CDI-NIR, Oblio, R-Keeper.
- Apărută în: iunie 2025
- Public-țintă: Toate persoanele juridice cu activitate din România, care vor să aibă afacerea în ordine.
- Număr de clienți plătitori: 30. Echipa lucrează la internaționalizarea proiectului.
- Ce problemă rezolvă: IMM-urile pierd bani și timp pentru că nu își gestionează corect documentele – acestea sunt dispersate pe e-mail, WhatsApp sau drive-uri.
- Soluția oferită: Mulți antreprenori pierd bani sau iau amenzi pentru că le-au expirat documente, autorizații sau contracte, pe care nu le au clar organizate; DocuSfera elimină acest risc, pentru că centralizează documentele, trimite notificări pentru termene de expirare și asigură o organizare rapidă și sigură.
- Competitori: Documenta DMS, PanaCand.ro, docExpert.
Este mai ușor să faci business în echipă
Toți cei trei antreprenori încearcă să își împartă timpul în funcție de nevoile fiecărui proiect. „La prima vedere, poate părea prea mult, dar toate proiectele în care sunt implicat au legătură cu pasiunile mele (tehnologie, nutriție, cafea, gastronomie) și cred că asta ajută foarte mult. Există și momente mai tensionate, când am impresia că nu fac destul pentru unul dintre proiecte, dar încerc un mindset reset”, explică Irinel Nicoară.
Mădălina Bădeanu (foto) spune că este mult mai ușor să începi o afacere alături de parteneri, „pentru că fiecare vine cu propriile competențe și experiențe – în acest mod ne completăm reciproc și avem mereu mai multe perspective din care putem privi provocările. Important e că avem mereu o comunicare bună în echipă și ne sincronizăm astfel încât să nu rămână nimic în urmă. Îmi place dinamica asta, pentru că îmi oferă varietate și mă ține mereu conectată la ce se întâmplă în fiecare aplicație”.
„Tu nu le știi niciodată pe toate și nu ai timp pentru toate; e bine ca fiecare să fie responsabil de câte ceva și, atâta timp cât este implicat în business, determinarea este mai mare”, completează Valentin Krancevik.
Greșeli făcute la început de drum în business
Întrebați ce au subestimat la începutul drumului lor în antreprenoriat, băieții spun că ar fi trebuit să angajeze mai devreme personal dedicat pe marketing, sales și customer care. Valentin s-a ocupat singur de relația cu clienții, dar nu reușea să preia toate apelurile, iar asta a dăunat.
De altfel, de relația strânsă și reală cu clienții ține și unul dintre sfaturile proaste legate de antreprenoriat pe care Valentin le aude cel mai frecvent: „Cred că zona de automatizare este acum la modă și, mai ales, automatizarea interacțiunii cu clientul, cu care nu sunt deloc de acord”.
Cum își păstrează motivația când creșterea e lentă
Mădălina spune că încearcă să vadă creșterea lentă ca pe un proces normal: „Mă concentrez pe lucrurile care țin de mine și de echipă – calitatea muncii, consistența, modul în care ascultăm feedbackul utilizatorilor. Restul, cum ar fi viteza cu care piața reacționează, nu e mereu în controlul nostru. Asta mă ajută să rămân motivată: știu că dacă fac bine partea mea, rezultatele vor veni, chiar dacă nu imediat”.
Irinel și Valentin se declară motivați cel mai mult de creșterea lentă – momentele tensionate i-au făcut să aducă funcționalități interesante, să dezvolte strategii mai bune de vânzare sau să adauge un serviciu nou în ecosistemul lor.
Ce planuri de viitor are echipa
„Antreprenoriatul înseamnă multă adaptare”, spune Mădălina, deci nu are un plan rigid pe termen lung. „Ce îmi doresc însă este ca echipa noastră să ducă mai departe proiectele pe care le construim acum și să le consolidăm. Cred că forța stă în colaborare și vreau să continuăm să creștem împreună, rămânând deschiși la noi oportunități și la idei care pot avea impact real”.
Momentan, CRUD Development are doar un angajat (pe partea de dezvoltare software), o cifră de afaceri de 1,06 milioane de lei (+30% YoY) și un profit puțin peste 607.000 de lei (-1% YoY), în 2024. Cei trei tineri antreprenori trăiesc din activitățile de business: pentru Mădălina, firma lor este principala sursă de venit, în timp ce Irinel și Valentin sunt implicați și în alte inițiative de business, printre care francizele 5 to go. Speră ca pe viitor să crească CRUD Development prin parteneriate strategice și diversificarea portofoliului.
„Mi-aș dori să continuăm să aducem claritate în zona antreprenorială și să rezolvăm problemele cât mai multor antreprenori, ca ei să se concentreze pe businessul lor, nu pe birocrație”, completează Valentin.
👉 Un alt proiect la care lucrează împreună, din septembrie 2024 încoace, este platforma educațională pentru copii Lumea lui Buddy. Aceasta este aliniată cu programa Ministerului Educației și conține peste 45.000 materiale destinate preșcolarilor și elevilor din clasa pregătitoare până în clasa a VIII-a.
Surse foto: CRUD Development, dreamstime.com