De unde începi în marketingul digital

Dorești să construiești o prezență online puternică pentru proiectul tău. De unde să începi ? Iată câteva idei.

Stabilirea obiectivelor  

Ai în minte o destinație în timp ce planifici un itinerar. Destinația este o serie de obiective de marketing specifice pe care dorești să le atingi în urma eforturilor tăle în timp ce elaborezi un plan. Aceste obiective de marketing ar trebui să fie legate de obiectivele primare ale companiei tale. De exemplu, dacă scopul organizației tale este de a crește lista de clienți cu 20%, obiectivul tău de marketing ar trebui să fie acela de a produce lead-uri relevate care să te ajute să atingi acest obiectiv.  

Oricare ar fi obiectivul tău, trebuie sa te asiguri că vei urmări progresul. Poate că obiectivul tău este de a crește numărul de abonați la e-mail. Creșterea numărului de înscrieri ar fi indicatorul cheie de performanță (KPI) în această situație.  

Empatizează cu publicul țintă  

Știi cât de important este să te documentezi despre specificul local atunci când călătorești; nu vrei să pari un vizitator nepoliticos. Inițiativele de marketing digital nu fac excepție. Asta presupune să îți cunoști audiența, profilul său demografic și psihologia clienților actuali și potențiali.  

Un potențial cumpărător trebuie să treacă prin numeroase etape înainte de a face o achiziție și, sperăm, de a deveni un client pe termen lung. Deși fazele pot fi diferite, acestea încep de obicei cu cunoașterea mărcii și awareness despre brand, trec la comparație și evaluare și, în cele din urmă, la o alegere și la conversie.  

Crearea de Buyer Personas  

Următoarea etapă în dezvoltarea strategiei tale este să înțelegi concret cine este publicul țintă și ce îl inspiră. Acest lucru va fi crucial pentru a determina pe ce canale de marketing îi poți găsi, cum se angajează cu acestea și ce vor să primească de la tine.  

Buyer personas ar trebui să fie definite clar. Nu vrei să folosești profile generaliste, de genul "mame care lucrează" și acesta să fie tot procesul. Vei avea nevoie de descrieri mai detaliate: "Jane, mamă care lucrează, 25-29 de ani, cu cel puțin un copil cu vârsta sub cinci ani, care trăiește într-o familie din clasa de mijloc cu un buget limitat". Încearcă să fie o mamă și o soție bună, dar își găsește împlinirea personală în carieră. Își propune să aibă un stil de viață sănătos și natural. "Totuși, funcționează un Domino's în serile mai aglomerate din timpul săptămânii?". Acest lucru va dezvălui mult mai multe despre publicul tău țintă, despre problemele lor și despre ceea ce poți face pentru a-i ajuta.  

Amintește-ti întotdeauna că profilele pe care le creezi trebuie să se bazeze pe cercetare. Ai avut succes cu un anumit set de persoane? Este minunat, continuă cu ei! Este important să intri în cât mai multe detalii cu acestea. Evita concepțiile greșite utilizând instrumente disponibile la scară largă, precum Facebook Audience Insights și Google Analytics, pentru a aduna date.  

Informațiile de bază, cum ar fi titlul și locul de muncă, te pot ajuta să identifici aceste persoane. De asemenea, ar trebui să îți dai seama ce își dorește această persoană, care ar fi o soluție la o problemă specifică pe care o are (și una pe care compania tău o poate rezolva)! Următorul pas este să îți dai seama care este cea mai bună abordare pentru a contacta această persoană, ceea ce ne aduce la pasul patru.  

Stabilește etapele de cumpărare  

Dacă vrei să întâlnești iubitori locali de bere artizanală, mergi la barul din cartier. Prin urmare, dacă dorești să cunoști persoanele care iau decizii dintr-un anumit sector, va trebui să stabilești unde să le cauți și ce mesaje să folosești în funcție de stadiul în care se află ele în procesul de achiziție.  

 Etapa de conștientizare poate fi axată pe educare și pe poziționarea ca sursă de expertiză, în timp ce targetezi acești decision makers. Reachul, impresiile și engagementul ar putea fi indicatorii de performanță pentru acest tip de campanie.  

Prin targetarea consumatorilor care au interacționat cu campania ta de conștientizare cu o promoție sau o propunere de valoare în timpul etapei de decizie, îi poți influența și recompensa. KPIii acestei campanii pot gravita în jurul generării de lead-uri. Prin retargetarea vizitelor anterioare pe site-ul web, etapa de conversie va crește veniturile. O întâlnire programată prin intermediul unui formular de contact sau un contract/propoziție semnat ar putea fi KPIii campaniei. Poți sa atingi strategic obiectivele de marketing și comerciale prin organizarea campaniilor care vin în întâmpinarea clientului acolo unde se află acesta în parcursul său (buyer's journey).  

Analizează profilul de buyer persona. Ai aflat cine este audiența ta și cum cumpără, dar acum trebuie să îți dai seama cum să ajungi la ea.  

De exemplu, dacă clientul tău este o femeie de 25 de ani care citește știri online, Facebook ar putea fi modalitatea ideală de a ajunge la ea.  

Alegerea corectă a canalelor digitale te poate ajuta să îți crești randamentul investițiilor. Deoarece există mai multe platforme de marketing decât oricând, fă alegeri conștinete în ceea ce privește înțelegerea punctului în care se află buyer persona și customizează comunicarea cu aceasta prin intermediul acelor canale.  

Automatizare și personalizare  

Pe măsură ce campaniile tale sunt în desfășurare, vei dori să te gândești la modul în care le poți face să fie și mai eficiente și cu impact.  

Mai multă personalizare și automatizare sunt două căi importante de a face acest lucru. În multe cazuri, cele două se pot intersecta.  

Activitățile individuale ale audienței tale ar putea avea ca rezultat, uneori, transmiterea unor mesaje de marketing adaptate și adecvate. Ele includ campaniile de retargetare care arată consumatorilor articole pe care le-au văzut deja pe site-ul tău, precum și răspunsurile automate de e-mail care arată clienților produse asemănătoare cu cele pe care le-au văzut deja.  

Ori de câte ori este posibil, folosește segmentarea, personalizarea și automatizarea audienței pentru a dezvolta conținut dedicat audiențelor tale și relației lor specifice cu compania ta. Acestea vor primi mesaje la momentul ideal, factor important pentru nevoile lor actuale. Acest lucru te va ajuta să îți duci planul la nivelul următor.  

Creează mesaje relevante

Folsește mesaje care să rezoneze cu persoanele la care încerci să ajungi. Vocea și conținutul folosit în campania ta ar trebui să le vorbească pe limba lor. Acesta este momentul în care ai nevoie de toate concluziile researchului și pregătirilor tale anterioare. 

Ar trebui să știi de unde să începi conversația după ce ai stabilit unde se află în funnelul de vânzări. Dacă nu știu cine ești (etapa de prospectare), ar trebui să începi prin a-ți arăta expertiza și a le câștiga încrederea.  

Ar trebui să cunoști care sunt acele pain points pe care le experimentează și să le poți spune cum le poți rezolva problemele, dacă ai definit buyer persona și le oferi un serviciu pentru această nevoie. Și ar trebui să le cunoaști interesele dacă comercializezi un produs.  

Publicul tău va fi mult mai deschis la ceea ce ai de oferit dacă îți faci timp pentru a transmite mesajele corecte și relevante, eventual chiar personalizându-le. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail