Când afacerea ta prinde avânt, nu mai este suficient doar să livrezi produse/servicii bune – ai nevoie să spui poveștile din spatele brandului într-un mod care să inspire și să creeze conexiuni reale. Însă, pe măsură ce agenda de antreprenor se umple cu strategii, parteneriate și decizii de business, scrisul rămâne tot mai des pe ultimul loc. Aici intervine un brand content writer: află mai jos de ce ai nevoie de unul.
Afacerea ta a crescut: e pe picioarele ei și îi este destul de clar cum se poziționează. În plus, a trecut prin ceva experiențe, bune și nebune, din care a adunat multe povești de dat mai departe în lume. Tu ai muncit pe brânci să o aduci aici. Printre picături, te-ai pus în creierii nopții să-i schițezi poveștile, studiile de caz, articolele. Dar acum simți că e pur și simplu prea mult: locul tău în viața afacerii tale în continuă creștere este în zona de strategie și business development. Comunicarea, deși importantă, nu mai are unde să încapă în to do listul tău de antreprenor.
Să-ți lași businessul fără povești scrise în vocea proprie ar fi o oportunitate ratată. Să te strofoci să te ocupi tu de content writing sau să-l delegi unui coleg de echipă (care, fie vorba între voi, nu le prea are cu scrisul) ar fi neproductiv. Să te lași pe mâinile AI-ului? Poate ai mai încercat, dar ți-a generat o comunicare stiff, generală, cu care n-ai rezonat.
Mai băgăm o fisă, bine? Poate de data asta e opțiunea care-i vine mănușă afacerii tale. Așa că îți sugerez să colaborezi cu un content writer care îți simte brandul și îi poate reda personalitatea inconfundabilă și vocea unică în diferite texte strategice: texte de social media, articole de blog, newslettere, studii de caz, interviuri etc.
👉 Descoperă 15 idei de postări pe social media care îți pot crește notorietatea brandului.
Pe scurt
3 beneficii ale colaborării cu un brand content writer
Comori pe care nici nu știai că stai
Texte relevante, rezonante și cu zvâc
Comunicare consecventă
Pe post de încheiere (realistă)
3 beneficii ale colaborării cu un brand content writer
Un brand content writer creează conținut strategic, captivant și relevant care susține o afacere să se conecteze cu publicul ei țintă și să-și construiască brandul. Acest specialist folosește cuvintele pentru a atrage, educa, inspira și chiar fideliza clienții, prin producerea de conținut de calitate, care susține strategia generală de marketing și comunicare, îmbunătățește prezența online și menține o voce de brand consistentă. Beneficiile pe care ți le aduce în business colaborarea cu un astfel de expert în scris nu sunt deloc de neglijat.
Un content writer sapă după comorile pe care poate că nici nu știai că stai
Un bun brand content writer e curios prin excelență și sapă după informații relevante, după insighturi, după povești adunate, în ani, în culisele businessului. Ca un outsider entuziasmat, te descoase periodic în interviuri sau discuții semighidate, cu scopul de a se conecta la filosofia și personalitatea brandului.
Din genul acesta de discuții ies adesea la suprafață adevărate comori pentru comunicare: povești prin care businessul se poate diferenția, feedbackuri și testimoniale de la clienți care îți întăresc poziționarea, întâmplări hazlii cu clienții care pot umaniza comunicarea brandului, dar și Aha moments care se simt ca o palmă (prietenească) peste ceafă – din categoria „De ce nu ne-am gândit să scriem despre asta până acum?!”.
Concret, când lucrezi îndeaproape cu un brand content writer, ai alături un partener strategic de comunicare și brainstorming. Nu mai trebuie să te forțezi să ieși singur din capul tău – specialistul creează pentru tine contexte semighidate în care să faci asta. Mai puțină presiune și overthinking pentru tine, iar pentru content writer mai multe insighturi și povești proprii brandului, numai bune de băgat în cuptorul comunicării diferențiate (cu rost).
Un content writer transformă informațiile și insighturile raw de la tine în texte relevante, rezonante și cu zvâc
Sigur te-ai izbit de această problemă de multe ori: ai ideea/informația pentru un articol, newsletter sau postare pentru social media, dar habar n-ai cum s-o transpui într-un fel care să ajungă pe bune la sufletele oamenilor. Încerci tu să faci ceva giumbușlucuri, dar nu iese decât ceva stângaci. E normal, zona ta de geniu e alta – nu ești brand content writer, ci fondator de business, de asta ai nevoie de o mână de ajutor.
Din fericire, când lucrezi cu un content writer, scapi de stresul întrebărilor ca: „Bun, și noi cum anunțăm că am mărit echipa?”, „Cum spunem, fără să ne lăudăm, că am câștigat un premiu?” sau „Cum împărtășim failul ăsta relevant pentru cultura companiei, fără să pară că ne plângem de milă sau că suntem experți în rateuri? Cum comunicăm real, dar constructiv?!”.
Tu vii cu informațiile adevărate din business, un brand content writer găsește contexte strategice în care să le integreze firesc, în texte relevante pentru audiența afacerii tale. Printre altele, specialistul știe:
- de ce o informație, poveste, insight merită spus(ă) într-un moment anume (identifică obiectivul, mesajul principal & timingul potrivit);
- cum comunică informația respectivă (găsește unghiul, perspectiva, un tone of voice etc.);
- pe cine targetează prin informația respectivă;
- ce rol poate juca acel text, pe termen lung, în strategia de comunicare a brandului tău (căci efectul textelor e cu bătaie lungă în timp).
Concret, externalizezi nu doar scrisul, ci și gândirea strategică din spatele scrisului. Nota bene: deși un brand content writer cu experiență are și skilluri de strategie, nu trebuie să confunzi rolul acesta cu cel de strateg de content/comunicare/marketing – ele sunt roluri profesionale diferite.
Un content writer creează o comunicare consecventă, emoționantă și memorabilă → afacerea ta câștigă puncte extra la diferențiere și feeling
Când un specialist scrie strategic pentru businessul tău, comunicarea are un fir roșu. Nimic nu este publicat la întâmplare, de dragul de a bifa numărul de postări sau de a umple calendarul de conținut.
Când un content writer asigură consecvența și frecvența rezonabilă a textelor, afacerea are șanse în plus să ajungă în fața publicului relevant pentru ea.
Când un specialist adaugă măcar un pic de human touch în fiecare text, businessul se conectează mai ușor cu potențialii clienți. Oamenii râd, zâmbesc, se simt înțeleși, văzuți, auziți. Comunicarea nu se (mai) citește sau scrollează rapid – se simte. Și se ține minte.
Ce se întâmplă când comunici curajos și coerent și alegi să te implici în acest demers strategic à la longue? Îți sporești șansele de a fi:
- mai ușor de reperat în nișa în care activezi;
- mai conectat emoțional cu audiența afacerii tale;
- top of mind când clienții sunt pregătiți să cumpere;
- luat și mai în serios când decizi să găsești investitori, parteneri de business, mentori etc.
Pe post de încheiere (realistă)
Un brand content writer:
- nu-ți va face afacerea să explodeze în vânzări peste noapte, chiar dacă obiectivul unor texte scrise de el va fi acela de a facilita procesul de vânzare;
- nu va ține locul unui strateg de marketing și comunicare, care are rolul de a dezvolta o strategie coerentă și aliniată cu planul tău de business;
- în general, nu va constitui tot departamentul (intern sau extern) de marketing;
- nu va compensa sau rezolva problemele de business complexe, de altă natură – precum client service-ul deficitar sau poziționarea eronată a businessului în piață.
Nu în ultimul rând, content writerul nu te va degreva complet de procesul comunicării. În fond, tu cunoști cel mai bine culisele businessului propriu. Specialistul în scris tot va avea nevoie de inputul tău și al echipei pentru a scrie o comunicare aliniată cu obiectivele de afaceri și cu esența brandului vostru.
Însă, ca să încheiem într-o notă realist-optimistă, în content writerul potrivit vei găsi un partener strategic de nădejde, pregătit să scrie texte de brand atractive, cu substanță, care mișcă oamenii și pot aduce oportunități reale în business.
👉 Un instrument care te poate ajuta în colaborarea cu un content writing este Collabwriting, creat de un startup din Serbia. Află mai multe din interviul nostru cu Sandra Iđoški, cofondatoarea afacerii.
Surse foto: dreamstime.com, dreamstime.com