Ce trebuie să conțină un calendar de social media

Când conturezi un calendar de social media, primul pas este să definești temele relevante și importante pentru publicul tău, acelea care se află în strânsă legătură cu produsul sau cu serviciul pe care tu îl oferi. Află care sunt pașii de la Daniel Matei, Business Development Manager Impact Hub Bucharest și specialist în marketing online.

Social Media reprezintă o zonă importantă din mixul de marketing digital. Iar astăzi, pentru a vă ușura munca, vom învăța împreună cum să pregătim un calendar de Social Media.

Sper că știi deja, din alte cursuri din videoteca Startarium, cât de important este să îți definești publicul țintă. Vom face referire la acest public, de mai multe ori, și în cadrul acestui curs.

Ce pași trebuie să urmezi

Primul pas este să definești temele relevante și importante pentru publicul tău și care se află în strânsă legătură cu produsul sau cu serviciul pe care tu îl oferi.

  • Nu uita, însă, Social Media este un canal de interacțiune!
  • Nu te focusa exclusiv pe tine, vorbește despre industria din care faci parte și orice alte teme conexe care ar putea fi relevante pentru publicul tău.

Odată definite temele abordate, este foarte important să alegi canalele relevante pentru business-ul tău.

  • Am să îți dau câteva exemple care să îți ușureze munca de a-ți alege canalele: Segmentul 50+ este din ce în ce mai prezent pe Facebook în România, iar tinerii sunt din ce în ce mai activi pe Instagram.
  • Dacă vorbim de sectorul B2B, atunci nici LinkedIn nu ar trebui neglijat, iar pentru o piață globală, ia în considerare și Twitter.

Vom alege acum tipul de conținut care să corespundă canalelor menționate anterior.Vorbim aici despre clasicele:

  • text
  • foto
  • infografice
  • Video
  • gif-uri
  • Boomerang-uri
  • live-uri

Pare complicat? Nu este. Deja știi temele abordate, canalele pe care dorești să le utilizezi, dar și cine este publicul tău țintă. În funcție de asta, tot ce trebuie să faci este să alegi cel mai interesant mod de prezentare a conținutului tău.

De exemplu, pe Facebook, conținutul video este în creștere; pe LinkedIn poți folosi infografice despre industria ta, iar pe Instagram știm cu toții cât apreciem gif-urile și boomerang-urile.

Am să-ți vând un mic secret: atunci când trebuie să generezi conținut, este foarte important să știi și de ce resurse ai nevoie:

  • Copywriter-ul care să îți scrie textele
  • Designer-ul care să îți pregătească infograficul
  • Creatorul video

Una dintre întrebările pe care le primesc cel mai des este: cât de des și la ce oră să postez? Îmi pare rău să te dezamăgesc, nu există o rețetă perfectă pentru asta. În schimb, ce îți pot recomanda este să pornești de la o prezumție că vei posta, să spunem, zilnic, iar orele va trebui să le alegi în funcție de mesajul care este relevant pentru publicul tău țintă.

  • Experimentează cât mai mult cu orele. Alege intervale atât matinale, cât și poate mai târzii și în funcție de rata de interacțiune pe care o obții, îți vei da seama singur când este cel mai bine să postezi.
  • Înarmat cu toate aceste informații, folosește un tabel pentru a centraliza întregul tău calendar de Social Media. Vei adăuga acolo temele abordate, canalele pe care dorești să le folosești, tipul de conținut, orele la care intenționezi să postezi, dar și postările efective. Pentru a-ți ușura munca, îți vom oferi și noi un model pe care să îl poți utiliza și pe care îl poți descărca de aici.

Recapitulând, pentru un calendar de Social Media, vei avea nevoie de:

  • temele despre care dorești să le abordezi
  • canalele prin care vei interacționa cu publicul tău țintă
  • tipul de conținut pe care să-l pregătești
  • momentele din zi la care ți-ai propus să postezi

Mult succes și deja tradiționalul Like&Share!

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail