Pe măsură ce oamenii descoperă tot mai multe informații despre afacerea ta digitală, coboară prin această pâlnie și se împuținează ca număr, pentru că nu toți îți vor deveni clienți. Include partea de sus (top of the funnel/TOFU), partea de mijloc (middle of the funnel/MOFU) și partea de jos (bottom of the funnel/BOFU). Concret, aceste trei acronime includ descoperirea unui brand/produs/serviciu, evaluarea utilității/calității acestuia și achiziția.
O pâlnie de marketing are 4 stadii: conștientizare (implică marketing tagetat și campanii de ad-uri care atrag consumatorii către brandul tău), considerație (construirea de relații și crearea unei imagini pozitive de brand), conversie (un client potențial devine lead, care poate fi atras pe website, pentru a cumpăra ceva) și loialitate (construirea unei reputații care atrage clienți recurenți).
Dacă simți că faci totul cum trebuie, dar afacerea tot nu reușește să accelereze, cel mai probabil te lovești de o problemă de PMF. Procesul prin care ajungi la el ține de:
- validarea nevoii
- validarea soluției
- validarea produsului
- strategie de pricing
- poziționare corectă în piață
Strâns legată de prototip sau de MVP, dovada conceptului e gândită să fie cel mai simplu test posibil, ca resurse și ca timp - cel mai esențializat mod de a verifica o asumpție, înainte de prototipare.
E necesar mai ales atunci când conceptul nu e deja validat în piață (o aplicație de chat, spre exemplu, nu are nevoie de POC, poate trece direct la MVP).
În procesul de Design Thinking, aceasta este a treia etapă. Într-un cadru tolerant și lipsit de judecată, participanții se adună, cu o atitudine cât mai deschisă, pentru a genera cât mai multe idei care să răspundă la o problemă actuală.
Este utilizat în faza incipientă și vă permite să faceți ajustări sau modificări, astfel încât să nu trebuiască să faceți investiții serioase dacă presupunerea ta este greșită.