Practică | Empatie și ideație

Iată trei exerciții pentru a experimenta tehnicile de design thinking!

Empatie  

Empatia este un prim pas necesar în orice proiect de design thinking. Aceasta presupune abordarea opțiunilor de proiectare și de afaceri prin prisma utilizatorului final sau a clientului, precum și înțelegerea și anticiparea cu adevărat a cerințelor acestuia. Aceste activități de design thinking te pot ajuta să intri în mintea utilizatorilor, să găsești modele și probleme și să le conectezi la problema pe care echipa ta încearcă să o abordeze.  

Crearea unei Persona  

Conceptul de Personas reprezintă o metodă excelentă de a te concentra asupra utilizatorului tău și de a te asigura că creezi pentru cele mai presante cerințe ale acestuia. Caracteristicile, problemele și dorințele obișnuite ale utilizatorului tău țintă sunt reprezentate de personas. Pentru a te concentra asupra unor cerințe diverse și pentru a încuraja moduri divergente de a privi o provocare, trebuie să construiești una până la trei personas pentru proiectul tău. 

Creează prima persona!

Ideație 

Alternate Uses 

Alternate Uses este un exercițiu de ideație care stimulează gândirea divergentă, ieșită din tipare.    

Cum funcționează:  

  • Setează cronometrul pentru 3 minute.    
  • Alege un obiect obișnuit, cum ar fi o periuță de dinți.   
  • Notează cât mai multe modalitati alternative în care ai putea folosi acel obiect. De exemplu, o periuță de dinți ar putea fi folosită pentru a curăța lucruri, pentru a vă peria sprâncenele sau pentru a crea un efect amuzant de stropire cu vopsea pentru un proiect artistic.  
  • Faceți un tur al sălii și rugați fiecare membru al echipei să își împărtășească ideile preferate.   

Acesta este un exercițiu distractiv și ușor care se potrivește grupurilor de toate mărimile. Iar la final, ar trebui să aveți o gamă largă de idei practice, neobișnuite și prostești. S-ar putea chiar să fii surprins de cât de creativ poți deveni după câteva runde de exerciții. Această activitate este o modalitate excelentă de a-ți încălzi creierul și de a te simți confortabil cu echipa ta înainte de a te scufunda într-o sesiune serioasă de brainstorming.  

Idei proaste  

Brainstormingul constă în generarea de idei care nu sunt judecate. Cu cât sunt mai creative și mai ciudate, cu atât mai bine! Dar este mai ușor să convingi oamenii să împărtășească gânduri neșlefuite.   

Exercițiul "Idei proaste" ajută echipa ta să abordeze ideile cu o minte deschisă, încurajând-o să ia în considerare toate beneficiile și aplicațiile posibile chiar și ale celor mai nebunești propuneri.  

Cum funcționează:   

  • Formează grupuri de două sau trei persoane.   
  • Atribuie fiecărui grup o idee proastă în mod obiectiv, cum ar fi "Șosete de hârtie abrazivă" sau "Popsicles cu aromă de ketchup".  
  • Oferă grupurilor cinci minute pentru a discuta toate beneficiile, utilizările și punctele de vânzare potențiale ale produsului care le-a fost atribuit.   
  • Cerei fiecărui grup să "vândă" echipei ideea lor proastă.   

Distrați-vă cu ea. Este o activitate simplă care poate stimula gândirea out-of-the-box și care poate ajuta echipa ta să se concentreze asupra beneficiilor și posibilităților, mai degrabă decât asupra tuturor modurilor în care o idee ar putea eșua, ceea ce reprezintă mentalitatea perfectă pentru a genera idei interesante și originale în timpul ședinței formale de brainstorming.   

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail