Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Strategie
x Inițială: C
  • Călătoria consumatorului

    Constă în toate interacțiunile pe care clientul le are cu un brand/produs/serviciu (de-a lungul pâlniei de conversie) și experiența de cumpărare trăită.

    Călătoria consumatorului este diferită de pâlnia de conversie/vânzări. Cea din urmă este liniară, ciclică și se referă la procesul general prin care clientul ajunge la achiziție, după ce i-ai câștigat încrederea, în timp ce prima este individualizată și mai întortocheată (fiecare consumator poate avea o călătorie clientelară diferită, prin aceeași pâlnie de conversie).

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Cum conduci o afacere de comerț electronic | Tips & tricks
    Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
  • Canale de distribuție

    Sunt toate modalitățile prin care ajungi la clienții tai.

    Acestea pot lua diferite forme - offline sau online, directe sau mediate etc. Atunci când te gândești la ele, ia în considerare modul în care potențialii tăi clienți află despre tine și cum ajungi la ei. Aici trebuie să iei în considerare toate punctele de contact cu clienții tai - de la comunicare la distribuție.   

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Înregistrare Webinar | Modele de business – cum structurăm afacerea?
    Business Modelling | Cum îți (re)definești modelul de afacere + Template Business Model Canvas
    Business Model Canvas versus Business Plan - cum sunt diferite și cum le poți utiliza împreună
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Startup Edu Învață ghidat disciplina „antreprenoriat”. Pas cu pas, de la A la Z
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
    Product - market fit Cum îți construiești și validezi soluția
  • Coaching / Coach

    Federația Internațională de Coaching îl definește ca fiind un parteneriat între un coach și un client, realizat printr-un proces provocator și creativ, care îl inspiră pe cel din urmă să își maximizeze potențialul personal și profesional. Practic, printr-un dialog, coach-ul pune întrebări unei persoane, menite să îi extindă modul de gândire acesteia, asupra unei anumite probleme. Astfel, coachee-ul își optimizează anumite aspecte ale vieții personale sau profesionale prin soluții proprii, nu oferite de o terță persoană.

    Dacă simți că potențialul tău personal nu este folosit la maximum și acest lucru îți afectează succesul antreprenorial, atunci s-ar putea să ai nevoie de un coach. Acesta o să te ajute să îți valorifici punctele forte și să devii mai încrezător pe forțele proprii.

    Un coach te ajută astfel:

    • Te orientează pe acțiune și pe rezultatul pe care dorești să îl obții. 
    • Facilitează dialogul în mod obiectiv astfel încât să reușești să ajungi la răspunsuri singur. 
    • Contribuie la dezvoltarea de soft skills necesare în antreprenoriat (comunicare, leadership, adaptabilitate, inteligență socială). 
    • Te ajută să acționezi conform motivațiilor tale reale și, astfel, vei fi mai inspirat să continui. 
    • Te ajută să privești dincolo de prejudecăți și să vii cu soluții noi la probleme personale/ profesionale vechi. 

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Ce instrumente poți folosi ca să accelerezi creșterea startupului tău
    Cum alegi soluția potrivită pentru tine? Consultanță, coaching sau mentorat
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Mindset de antreprenor Cum îl dezvolți
    Bunăstarea antreprenorială Aspecte de avut în vedere
  • Consultanță / Consultant

    Consultanța presupune un ajutor oferit unui start-up sau unei organizații în legătură cu o problemă de business specifică. Astfel de probleme pot include: creșterea business-ului, o gestionarea mai bună a finanțelor, îmbunătățirea relațiilor cu clienții sau nevoi ce privesc aspecte fiscale (impozite, taxe, contribuții sociale) sau legale (drepturi de proprietate intelectuală, protecția datelor cu caracter personal).

    Startupul tău întâmpină o problemă specifică? Poate fi vorba de o nevoie strategică, financiară sau legală, pe termen scurt. Atunci, ar fi potrivit un consultant care să împărtășească din expertiza lui și să îți ofere soluțiile potrivite.

    Un consultant te ajută astfel:

    • Îți diagnostichează problema privind aspectul pe care vrei să îl rezolvi. 
    • Îți oferă o perspectivă obiectivă și independentă 
    • Evaluează potențiale soluții și prezintă recomandări. 
    • Implementează soluțiile propuse și instruiesc angajații/ antreprenorul. 
    • Împărtășește din cunoștințele și experiența sa și oferă de cele mai multe ori o viziune nouă și valoroasă. 

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Ce instrumente poți folosi ca să accelerezi creșterea startupului tău
    Cum alegi soluția potrivită pentru tine? Consultanță, coaching sau mentorat
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Mindset de antreprenor Cum îl dezvolți
    Bunăstarea antreprenorială Aspecte de avut în vedere
  • Criterii de eligibilitate (în cadrul proiectelor de finanțare nerambursabilă)

    Set de condiții obligatorii care trebuie îndeplinite de către un solicitant, parteneri (dacă este cazul) și de către proiectul depus de acesta, pentru a primi fonduri nerambursabile.

    Aceste fonduri se acordă în funcție de condițiile specifice stabilite prin ghidul solicitantului aferent fiecărui apel de proiecte. 

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Totul despre fondurile europene nerambursabile | Ce sunt și cât primește România
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Scalare Cum îți optimizezi și extinzi afacerea
    Finanțare Cum obții resurse ca să începi propria afacere

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail