Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Strategie
x Inițială: G
  • Gestionarea produselor (Product stewardship)

    Un concept prin care întreprinderile își asumă responsabilitatea pentru impactul asupra mediului al produselor pe care le fabrică, le vând sau le cumpără.

    Aceasta implică toate etapele ciclului de viață al produsului, inclusiv gestionarea sfârșitului de viață.  

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Oameni, Planetă și Prosperitate | O viziune pentru antreprenori sustenabili
    De la modele liniare, la cele circulare
    Ce este economia circulară?
    Cum folosești Sustainable Business Canvas
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Afaceri cu misiune socială De unde începi să îți scalezi impactul
    Afaceri sustenabile Principii, instrumente și cadre de lucru
  • Gradul de concentrare

    Gradul de concentrare este un indicator (de obicei exprimat procentual) care măsoară cât la sută din afaceri le faci cu un anumit client sau furnizor.

    Dacă afacerea ta se bazează pe un singur client sau pe câțiva, este o strategie pierzătoare. În caz că se întâmplă ceva cu contractele respective, afacerea va fi grav afectată. Dacă vei reuși să ai un portofoliu de clienți diversificat, riscurile vor fi mai mici, iar investitorii și creditorii vor fi mai săritori să te susțină.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Management financiar: noțiuni și principii
    Management financiar pentru organizații cu misiune socială
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Juridic și financiar Cum începi și administrezi o afacere
  • Growth (stage)

    Denumită și „etapa de creștere” sau „etapa de dezvoltare”, growth stage este acea perioadă în care un startup începe să crească și să-și consolideze poziția în piață.

    În perioada de growth, mentalitatea echipei trebuie să fie setată pe atingerea unor obiective clare, construirea unei culturi organizaționale și pași bine gândiți care să se alinieze cu strategia de creștere sustenabilă.

    Profitabilitatea pe termen lung e asigurată, în această etapă, prin surse de finanțare cât mai diverse (investitori privați, parteneri strategici sau granturi).

    De asemenea, e perioada când se pune mult accent pe leadership și un management organizațional sănătos, dar și pe bunăstarea echipei - toți fiind factori esențiali în susținerea unei creșteri sănătoase.

    La nivelul businessului, e nevoie de optimizare operațională și diversificarea portofoliului sau dezvoltarea de noi funcționalități în produsul existent. Tacticile de growth hacking sau o strategie eficientă de marketing pot asigura vizibilitatea brandului și achiziția de clienți.

    Rămâne importantă participarea la evenimente din industrie și asocierea cu diverse comunități pentru a păstra conectarea la noi trenduri și păstrarea relevanței.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Cum îți motivezi echipa când ești antreprenor
    Creativitate în recrutare: 5 sfaturi pentru startupuri de la un headhunter
    Cum să-ți adaptezi comunicarea pentru mai mult impact în parteneriatele de afaceri
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Startup Edu Învață ghidat disciplina „antreprenoriat”. Pas cu pas, de la A la Z

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail