Creativitate în recrutare: 5 sfaturi pentru startupuri de la un headhunter

Una dintre principalele temeri ale antreprenorilor când vine vorba de recrutare este că nu au suficiente resurse ca să atragă de partea lor persoanele potrivite, pe o piață atât de competitivă și de provocatoare. Însă această aparentă lipsă poate fi întoarsă în avantajul tău cu puțină creativitate, ne arată Tibi Borza, headhunter și consultant HR.

Ai fi surprins – nu banii sunt problema numărul 1 atunci când recrutezi 

Ca în orice discuție pe această temă, am început prin a-l întreba pe Tibi Borza, care de peste 15 ani face headhunting și consultanță HR pentru companii din diverse industrii, care sunt cele mai mari probleme cu care se confruntă antreprenorii atunci când recrutează. Răspunsul a fost categoric: lipsa de know-how. Antreprenorii sunt grozavi la ceea ce fac și au superputerea de a jongla cu o mulțime de aspecte diferite în același timp. La începutul activității unui startup, co-fondatorii sunt oameni-orchestră și uneori se gândesc că pot acoperi inclusiv partea de recrutare. La urma urmei, ei conduc businessul și știu cel mai bine ce nevoi trebuie acoperite. 

Decât să plătească o firmă de recrutare sau un headhunter, preferă să facă economie de resurse, mai ales că au la dispoziție o întreagă rețea de oameni la care pot să apeleze. În urma unui simplu apel pe social media pot primi chiar și 200 de recomandări, iar dintr-atâtea, cu siguranță vor găsi 10 candidați pe care să-i cheme la interviu. În cele din urmă, pe shortlist vor rămâne 2 sau 3. Profilul candidatului îl au deja conturat în minte, dar corespunde el oare cu realitatea pieței? Așa ar trebui să arate procesul? E nevoie să se calibreze și pot face asta doar alături de un expert. 

Sfat pentru startupuri: Problema nu e, aproape niciodată, una de cashflow. Nu este vorba că nu există buget pentru colaborarea cu specialiști în recrutare. Banii, cel mai probabil, există, însă întotdeauna preferăm să-i investim în altă parte sau într-un fel pe care-l percepem ca fiind mai productiv. Partea bună e că nu e musai să lucrezi de la bun început cu o agenție de recrutare sau un headhunter, ai opțiunea de a cere consultanță. Sfatul lui Tibi e să plătești prețul a 2-3 „cafele”, să inviți la o discuție niște specialiști mai apropiați ție și domeniului tău și să-i întrebi cum arată piața.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail