Oameni, Planetă și Prosperitate | O viziune pentru antreprenori sustenabili

Zicala "business as usual" are acum un nou înțeles. În ochii consumatorilor, angajaților și ai stakeholderilor, nu mai este suficient să se respecte doar standardele tradiționale de succes în afaceri. Din acest motiv, în acest articol vei afla despre importanța sustenabilității și despre motivele pentru care companiile și antreprenorii ar trebui să o includă în modelul lor de afaceri.

De ce este importantă durabilitatea? Un răspuns simplu ar fi: pentru că viitorul nostru depinde de ea. Sustenabilitatea și impactul pozitiv al afacerilor reprezintă un aspect cu care se confruntă astăzi toate întreprinderile, indiferent de mărimea lor. Este necesar să investim într-o transformare cu adevărat sustenabilă care să integreze schimbări strategice și operaționale care să permită modelelor de afaceri să fie mai responsabile pentru impactul lor social și de mediu.  

Antreprenorii și proiectele care folosesc principiile triple bottom line sunt preocupați de modul în care afacerile lor afectează oamenii, atât angajații, cât și cetățenii în general din comunitățile pe care le deservesc. De asemenea, aceștia urmăresc impactul lor asupra mediului și își abordează activitatea în mod durabil, astfel încât planeta să nu aibă de suferit ca urmare a activității lor.   

Abordarea triplă a afacerilor aliniază dimensiunile Oameni, Planetă și Profit ca rezultate pozitive dezirabile pentru afaceri. Consumatorii și utilizatorii au devenit mai interesați să sprijine companiile care se aliniază cu convingerile lor. Se așteaptă ca toate întreprinderile (noi, vechi sau în curs de înființare) să dea dovadă de un angajament față de sustenabilitate. Echipele, angajații, clienții și clienții sunt cu toții cu adevărat interesați de eforturile de sustenabilitate și își iau deciziile de angajare și de cumpărare în consecință.  

Un exemplu de companie care a reușit să îmbrățișeze acest model este Patagonia, un designer de echipamente pentru activități în aer liber. Nu numai că Patagonia, o corporație certificată B Corporation, acordă prioritate promovării cauzelor de mediu, dar este bine cunoscută pentru cultura sa de lucru prietenoasă pentru angajați.  

Înțelegerea și operarea prin intermediul triple bottom line oferă oportunități de optimizare, inovare și îmbunătățire în cadrul antreprenoriatului și al proiectelor, precum și în cadrul întreprinderilor stabilite.  

Adoptarea unui model de afaceri care să țină seama de oameni, planetă și prosperitate va duce, în cele din urmă, la creșterea rezilienței și la economii de costuri, precum și la un succes general pentru toate părțile interesate implicate.     

În timp ce noile modele de afaceri continuă să evolueze, există încă mult de lucru pentru antreprenori și organizații, indiferent de industrie, sector sau rol. Prin intermediul triple bottom line și al principiilor unui model de afaceri circular, promotorii schimbării au ocazia de a-și implica în mod strategic colegii și conducerea.   

5 întrebări pe care trebuie să ți le pui în călătoria ta spre sustenabilitate:  

  1. Cum poți defini sustenabilitatea pentru startup-ul/proiectul tău? Primul pas este să definești ce înseamnă durabilitatea pentru tine. Ce domeniu dorești să explorezi? Dorești să susții reducerea emisiilor de carbon? Net-zero? Energia regenerabilă?  

  1. Suntem eu/echipa mea destul educați în ceea ce privește sustenabilitatea? Odată ce ți-ai găsit nișa, este timpul să-ți educi echipa în domeniul sustenabilității. Educația echipei este o parte importantă a creării unei culturi de afaceri durabile și poți începe această inițiativă pe termen scurt, mediu sau lung.  

  1. Care este poziția concurenților mei în ceea ce privește sustenabilitatea? Ai definit ceea ce înseamnă durabilitatea pentru proiectul tău și ai început să-ți educi echipa pe această temă. Acum poți efectua o analiză a concurenților. De exemplu, dacă ai o companie de produse alimentare și băuturi, alegeți două întreprinderi mici, mijlocii și mari și studiați eforturile lor în domeniul sustenabilității. Odată ce ai analizat companii de dimensiuni diferite, vei înțelege mai bine poziția ta pe această temă.  

  1. Cum pot să comunic acest subiect? Oamenii știu că ai un program de sustenabilitate? Oamenilor le pasă dacă ai un program de sustenabilitate? Dacă le pasă, ce vor să vă vadă făcând?  

  1. Cum măsori progresul? Elaborarea și punerea în aplicare a unui plan de durabilitate reprezintă doar primul pas în acest proces; trebuie să demonstrezi că se face o diferență pozitivă atunci când pui planul în aplicare.  

În timp ce noile modele de afaceri continuă să evolueze, există încă mult de lucru pentru antreprenori și organizații, indiferent de industrie, sector sau post. Prin intermediul triple bottom line și al cerințelor unui model de afaceri circular, promotorii schimbării au ocazia de a-și implica în mod strategic colegii și conducerea.   

Vei învăța despre toate acestea în acest curs! Să începem. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail