Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Strategie
x Inițială: N
  • NPS = Net Promoter Score

    Net Promoter Score / Scorul net al promoterilor este un indicator important al satisfacției clientului: diferenţa dintre promotorii şi detractorii unui produs. Foarte util și în urmărirea Product/Market Fit.

    Calculul NPS se bazează pe întrebarea: „Cât de probabil este să recomanzi acest produs unui prieten?”, pe o scală de la 1 - deloc probabil la 10 - foarte probabil.

    • Promoterii ( scor 9-10) sunt consumatori entuziaşti, loiali care vor recumpăra şi recomanda brandul şi altor persoane.
    • Pasivii ( scor 7-8) sunt consumatori satisfăcuţi, dar nu entuziaşti, care sunt vulnerabili la ofertele competitorilor.
    • Detractorii ( scor 1-6) sunt consumatori nefericiţi care pot face chiar rău brandului prin răspândirea de păreri negative.

    Formula de calcul:
    NPS = % Promoteri – % Detractori

    Compararea NPS între diferite regiuni, branşe, reprezentanţi sau segmente de consumatori duce, de cele mai multe ori, la descoperirea cauzelor acestor diferenţe şi astfel la soluţii potrivite pentru implementare.

    Chart

Description automatically generated with medium confidence

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Product-market fit: ce este, cum ajută și de ce e important
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Startup Edu Învață ghidat disciplina „antreprenoriat”. Pas cu pas, de la A la Z
    Product - market fit Cum îți construiești și validezi soluția
    Afaceri cu misiune socială De unde începi să îți scalezi impactul

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail