-
NPS = Net Promoter Score
Net Promoter Score / Scorul net al promoterilor este un indicator important al satisfacției clientului: diferenţa dintre promotorii şi detractorii unui produs. Foarte util și în urmărirea Product/Market Fit.
Calculul NPS se bazează pe întrebarea: „Cât de probabil este să recomanzi acest produs unui prieten?”, pe o scală de la 1 - deloc probabil la 10 - foarte probabil.
- Promoterii ( scor 9-10) sunt consumatori entuziaşti, loiali care vor recumpăra şi recomanda brandul şi altor persoane.
- Pasivii ( scor 7-8) sunt consumatori satisfăcuţi, dar nu entuziaşti, care sunt vulnerabili la ofertele competitorilor.
- Detractorii ( scor 1-6) sunt consumatori nefericiţi care pot face chiar rău brandului prin răspândirea de păreri negative.
Formula de calcul:
NPS = % Promoteri – % Detractori
Compararea NPS între diferite regiuni, branşe, reprezentanţi sau segmente de consumatori duce, de cele mai multe ori, la descoperirea cauzelor acestor diferenţe şi astfel la soluţii potrivite pentru implementare.

- TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
-
Product-market fit: ce este, cum ajută și de ce e important
- ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
-
Startup Edu
Învață ghidat disciplina „antreprenoriat”. Pas cu pas, de la A la Z
-
Product - market fit
Cum îți construiești și validezi soluția
-
Afaceri cu misiune socială
De unde începi să îți scalezi impactul