Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.
Opțiunea AI Overviews a apărut în SUA pe 14 mai 2024 și în România pe 20 mai 2025 și a fost cea mai mare transformare în Google Search de la apariția featured snippets (poziția 1 în rezultate).
AIO face parte din noua paradigmă Search Generative Experience (SGE), care redefinește strategiile pentru poziția 0: cel mai utilizat motor de căutare din lume face căutarea în locul utilizatorului și încearcă să ofere un răspuns personalizat sau comparații nuanțate, în cazul căutărilor complexe.
Astfel, bătălia SEO pentru „poziția 1”, „cele 10 linkuri albastre” afișate organic sau anumite cuvinte-cheie se transformă în cea pentru acest loc VIP în pagina de rezultate.
AEO este esențial, deoarece motoarele de căutare prioritizează din ce în ce mai mult conținutul care oferă răspunsuri clare și concise.
Această strategie se concentrează pe optimizarea conținutului, pentru a răspunde direct la întrebările puse de utilizatori în motoarele de căutare (nu doar pentru a te plasa printre rezultatele căutării). Este vorba despre a face din conținutul tău răspunsul pe care motoarele de căutare, asistenții vocali și instrumentele de căutare bazate pe inteligența artificială îl oferă utilizatorilor.