Pe măsură ce instrumentele de AI generativ – ChatGPT (OpenAI), Gemini (Google), Copilot (Microsoft), Claude (Anthropic) sau Perplexity – sunt folosite pe post de motoare de căutare de către utilizatori, optimizarea pentru aceste platforme (AEO) devine o componentă crucială a strategiei de marketing.
AEO te ajută să faci din conținutul tău răspunsul pe care motoarele de căutare, asistenții vocali și instrumentele de căutare bazate pe AI îl oferă utilizatorilor (nu doar pentru a te plasa printre rezultatele căutării). Noile motoare de căutare prioritizează din ce în ce mai mult conținutul care oferă răspunsuri clare și concise. De aceea, textele scurte, simple, în stilul FAQ îți pot ajuta conținutul să fie inclus în rezultatele căutării pe Google sau în răspunsul vocal oferit de Alexa.
Pe măsură ce instrumentele AI (ca ChatGPT, Gemini, Copilot , Claude sau Perplexity) și căutarea vocală devin tot mai comune, AIO are ca scop transformarea conținutului website-urilor într-unul vizibil și ușor de înțeles pentru ele.
AIO cuprinde o gamă mai largă de strategii pentru optimizarea conținutului și a experienței utilizatorilor, pentru diverse interacțiuni bazate pe AI: , inclusiv chatbots, asistenți vocali și alte instrumente bazate pe inteligență artificială. Implică transformarea conținutului într-unul ușor de înțeles, relevant și accesibil sistemelor de inteligență artificială.
Acest profil semi-fictiv al clienților unei afaceri are drept scop înțelegerea acestora, a provocărilor pe care le întâmpină și a problemelor pe care le vor rezolvate (la care brandul și produsele/serviciile tale pot oferi soluții).