Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Vânzări
x Inițială: A
  • AI Overviews (AIO)

    Rezumatele generate de Google folosind inteligența artificială, care sunt afișate automat pe poziția 0 în rezultatele căutării (Search). Astfel, Google devine dintr-un motor de căutare un motor de răspunsuri.

    Opțiunea AI Overviews a apărut în SUA pe 14 mai 2024 și în România pe 20 mai 2025 și a fost cea mai mare transformare în Google Search de la apariția featured snippets (poziția 1 în rezultate).

    AIO face parte din noua paradigmă Search Generative Experience (SGE), care redefinește strategiile pentru poziția 0: cel mai utilizat motor de căutare din lume face căutarea în locul utilizatorului și încearcă să ofere un răspuns personalizat sau comparații nuanțate, în cazul căutărilor complexe. 

    Astfel, bătălia SEO pentru „poziția 1”, „cele 10 linkuri albastre” afișate organic sau anumite cuvinte-cheie se transformă în cea pentru acest loc VIP în pagina de rezultate.

  • Answer Engine Optimization (AEO)

    Procesul prin care un brand, produs sau serviciu este reprezentat corespunzător în Google AI Overviews. AEO este noul standard SEO care te ajută să intri în zona vizibilă din AI Overviews.

    AEO este esențial, deoarece motoarele de căutare prioritizează din ce în ce mai mult conținutul care oferă răspunsuri clare și concise.

    Această strategie se concentrează pe optimizarea conținutului, pentru a răspunde direct la întrebările puse de utilizatori în motoarele de căutare (nu doar pentru a te plasa printre rezultatele căutării). Este vorba despre a face din conținutul tău răspunsul pe care motoarele de căutare, asistenții vocali și instrumentele de căutare bazate pe inteligența artificială îl oferă utilizatorilor.

  • Avatarul clientului (client/buyer persona)

    Este portretul-robot al clientului ideal al unei afaceri și poate include vârsta, ocupația, locația geografică, interesele și nu numai. Te ajută să-ți personalizezi mesajele din strategia de marketing și comunicare, să creezi produse/servicii noi și nu numai.

    Acest profil semi-fictiv al clienților unei afaceri are drept scop înțelegerea acestora, a provocărilor pe care le întâmpină și a problemelor pe care le vor rezolvate (la care brandul și produsele/serviciile tale pot oferi soluții).

     

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    5 principii de marketing, utile pentru antreprenori
    Ce este marketingul digital?
    Tipuri de marketing digital
    Totul despre pâlnia de conversie online: etape, strategii și conținut care vinde
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
    Marketingul digital Cum îl folosești pentru dezvoltarea afacerii

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail