Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Vânzări
x Inițială: F
  • Franciza

    Franciza reprezintă procesul prin care proprietarul unei afaceri - care se numește „francizor” - vinde drepturile asupra modelului său de business, sistemelor aferente și mărcii comerciale unei terțe părți, care se numește „francizat”.

    Franciza nu este o afacere în sine, ci un mijloc de a permite francizorului să își dezvolte baza de clienți și aria geografică de distribuție a serviciilor sau produselor, fără costurile financiare sau umane pe care le-ar cere expansiunea. 

    O descriere ceva mai completă o oferă Asociația Internațională de Franciză (IFA): „... o relație contractuală între francizor și francizat, în care francizorul este obligat să mențină un interes continuu în activitatea francizatului, în domenii precum know-how-ul și formarea profesională; în care francizatul își desfășoară activitatea sub o denumire comercială, un format sau o procedură comună, deținută sau controlată de francizor și în care francizatul a făcut sau va face o investiție substanțială de capital, din resurse proprii”. 

     

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Franciza: ce este și cum funcționează
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Cum începi De la cum găsești ideea la planul de afaceri
  • Freemium

    Freemium este un tip de strategie de monetizare. Mai ales când vine vorba de tehnologie, pachetul de bază este gratuit pentru toți cei care au nevoie de el,

    Antreprenorul mizează pe faptul că un număr suficient de clienți vor plăti pentru pachetul Premium, care are mai multe caracteristici și funcționalități.  

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Modele de monetizare. Cum îți stabilești prețul produsului sau serviciului
    Management financiar: noțiuni și principii
    Management financiar pentru organizații cu misiune socială
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Marketing & Vânzări Cum obții clienți
    Juridic și financiar Cum începi și administrezi o afacere
    Cum crești proiecte creative reziliente De unde să începi?
  • Fulfillment e-commerce

    Procesul complet de gestionare a comenzilor online, de la primirea lor, până la livrarea coletului către client.

    Acest proces include stocarea produselor, împachetarea comenzilor, expedierea și gestionarea retururilor. Practic, este cumulul operațiunilor logistice prin care o comandă plasată pe internet de un consumator este îndeplinită, de la început până la sfârșit. 

    O afacere e-commerce se poate ocupa singură de partea de fulfillment sau poate apela la un terț (de obicei, platformele de tip marketplace oferă acest serviciu sellerilor parteneri).

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Ce este comerțul electronic
    12 lecții despre e-commerce și marketing digital, învățate la GPeC 2024
    11 metode prin care poți să ai o afacere e-commerce (mai) sustenabilă | INFOGRAFIC

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail