Franciza nu este o afacere în sine, ci un mijloc de a permite francizorului să își dezvolte baza de clienți și aria geografică de distribuție a serviciilor sau produselor, fără costurile financiare sau umane pe care le-ar cere expansiunea.
O descriere ceva mai completă o oferă Asociația Internațională de Franciză (IFA): „... o relație contractuală între francizor și francizat, în care francizorul este obligat să mențină un interes continuu în activitatea francizatului, în domenii precum know-how-ul și formarea profesională; în care francizatul își desfășoară activitatea sub o denumire comercială, un format sau o procedură comună, deținută sau controlată de francizor și în care francizatul a făcut sau va face o investiție substanțială de capital, din resurse proprii”.
Antreprenorul mizează pe faptul că un număr suficient de clienți vor plăti pentru pachetul Premium, care are mai multe caracteristici și funcționalități.
Acest proces include stocarea produselor, împachetarea comenzilor, expedierea și gestionarea retururilor. Practic, este cumulul operațiunilor logistice prin care o comandă plasată pe internet de un consumator este îndeplinită, de la început până la sfârșit.
O afacere e-commerce se poate ocupa singură de partea de fulfillment sau poate apela la un terț (de obicei, platformele de tip marketplace oferă acest serviciu sellerilor parteneri).