Unul dintre cele mai complicate aspecte ale "antreprenoriatului creativ" este probabil a doua parte a expresiei. Mai exact, echilibrarea scopului și a misiunii cu practicile de afaceri sustenabile. Cumva, opinia generală este că există o contradicție între cele două. Acest curs te va ajuta să rezolvi această contradicție.
Acest curs te va ajuta dacă:
ești un antreprenor creativ care caută noi modalități de consolidare a afacerii sale
aspiri să îți aduci munca creativă mai aproape de persoanele care ar putea beneficia de ea sau s-ar putea bucura de ea
simți că trebuie să te uiți mai atent la modul în care se desfășoară proiectul sau afacerea ta și să faci ajustările necesare
activitatea ta creativă a fost afectată de pandemie și dorești să îmbunătățești ceea ce faci deja.
Unul dintre cele mai complicate aspecte ale "antreprenoriatului creativ" este probabil a doua parte a expresiei. Mai exact, echilibrarea scopului și a misiunii cu practicile de afaceri durabile. Cumva, opinia generală este că există o contradicție între cele două. Acest curs te va ajuta să rezolvi această contradicție.
Iată câțiva termeni importanți pe care îi vei învăța în acest curs!
Cea mai importantă resursă pe care o deții, indiferent de stadiul în care te afli, este claritatea. De ce? Pentru că te ajută să te apropii de obiectivul tău, pas cu pas. Pentru a dobândi claritate și a progresa, poți utiliza câteva instrumente care să te ajute. În acest capitol vei afla despre 5 dintre ele.
De unde începi când vrei să îți deschizi propria afacere? Primul pas este completarea unui business canvas. Află de mai jos ce pași trebuie să parcurgi!
Cum ar arăta modelul de afaceri pentru alte companii? Iată câteva exemple.
O eroare frecventă pe care antreprenorii tind să o întâlnească atunci când sunt la început de drum este să considere că o schiță de model de afaceri este, de fapt, și un plan de afaceri. Acestea sunt, de fapt, diferite, dar sunt legate între ele.
Uneori, gestionarea aspectelor financiare ale afacerii tale poate părea copleșitoare. Dar dacă te familiarizezi cu toți termenii esențiali și urmezi câteva principii de bază, sănătatea financiară a proiectului tău se va îmbunătăți cu siguranță.
Prețul nu este doar un "număr pe o etichetă". Prețul este cel mai puternic mecanism de obținere a profitului, mai valoros decât volumul (numărul de unități vândute) sau controlul costurilor. Și nu numai atât: prețul corect este cheia pentru a te ajuta în misiunea ta de a avea succes.
Te-ai decis cum va produce bani afacerea sau proiectul tău? Modul în care monetizezi ceea ce oferi, precum și prețurile, implică o serie de decizii pe care trebuie să le iei în considerare de la început. Află mai multe despre opțiunile pe care le ai și cum să faci alegerile potrivite pentru tine.
Ți-ai completat Business Model Canvas? Perfect! Hai să vorbim despre cum poți deveni și mai creativ cu el.
Când vine vorba de motivație, ai observat probabil că unele persoane găsesc mai ușor energia de care au nevoie ca să facă lucuri, însă fiecare dintre noi funționăm diferit. Află mai multe despre toți factorii implicați atunci când vine vorba de motivație.
Tu, în centrul muncii tale. Pentru antreprenori, freelancers și angajați, deopotrivă: cum ar arăta rolul tău dacă ar fi un model de business profitabil?
Mai mult decât abilitatea de a conduce o afacere, antreprenoriatul este foarte mult și despre a conduce oameni și echipe care gravitează în jurul unor valori similare. Așa cum ai putut vedea în materialul precedent, valorile comune sunt cele care alimentează motivația și implicarea oamenilor din cadrul echipei.
Leadership și self-leadership sunt doi termeni care merg mână în mână atunci când vorbim despre lideri sau despre autogestionare, fie că ai propria afacere sau faci parte dintr-o organizație. Succesul tuturor liderilor depinde de stăpânirea acestor două concepte și de a avea mentalitatea și talentele necesare pentru a aduna resursele de care ai nevoie.
Înainte să te extinzi pe alte piețe, trebuie să te documentezi temeinic. Chiar dacă produsul tău e foarte popular în țara ta, lucrurile pot să funcționeze diferit în altă piață. Află din materialul următor care sunt cele mai importante puncte de atins înainte de a începe orice alt demers.
Pandemia ne-a făcut să înțelegem sau să reconsiderăm aspecte fundamentale ale stilului nostru de viață. Printre acestea - modul în care percepem modul în care lucrăm, ce ne motivează, cât de bine reușim să menținem echilibrul între viața profesională și cea privată și așa mai departe. Forțate de criza sanitară, multe afaceri au făcut tranziția către munca online, complet la distanță.
În ultimii ani, au fost lansate din ce în ce mai multe inițiative de sprijin - atât financiare, cât și educaționale - pentru a susține ecosistemul antreprenorial creativ. Indiferent de tipul lor, acestea au un mare potențial de a consolida inițiativele aflate la început de drum și de a contribui la dezvoltarea unor scale-up-uri creative înfloritoare.
În accepțiunea UE, subvențiile sunt "contribuții financiare directe de la bugetul Uniunii Europene, acordate sub formă de donație unor beneficiari terți (de obicei organizații non-profit) angajați în activități care servesc politicilor UE."
Una dintre cele mai mari probleme pe care le au antreprenorii creativi sau sociali este să privească ceea ce fac dintr-o perspectivă completă. Aceasta include atât bunăstarea personală, cât și impactul pe care îl produci și, de asemenea, sustenabilitatea generală a proiectelor și inițiativelor tale.
Atunci când te concentrezi pe munca ta creativă sau pe impactul tău social, este uneori dificil să acorzi atenția necesară modului în care comunici cu ceilalți despre ceea ce faci. Dar acest lucru, după cum ai văzut mai devreme, este o componentă importantă a sustenabilității proiectului tău - adică obținerea recunoașterii și atenției pe care o merită.
Ai aflat care sunt etapele, oportunitățile și lucrurile pe care trebuie să le verifici înainte de a te extinde în alte țări. Dar ce alte opțiuni ai sau ar trebui să iei în considerare în acest proces?
Dacă produci orice tip de muncă creativă sau artistică, trebuie să știi câteva lucruri despre aspectele juridice ale activității tale. Atunci când lucrezi cu clienți sau furnizori, ar trebui să folosești contractele ca modalități de a te asigura că toată lumea își cunoaște obligațiile și drepturile, precum și termenii proiectului agreat.
Ce ar vedea afacerea ta dacă s-ar privi în oglindă, azi. Un instantaneu pentru discuții cu echipa și partenerii.
Prezentarea pe care finanțatorii vor să o primească pe email.