Opțiunea AI Overviews a apărut în SUA pe 14 mai 2024 și în România pe 20 mai 2025 și a fost cea mai mare transformare în Google Search de la apariția featured snippets (poziția 1 în rezultate).
AIO face parte din noua paradigmă Search Generative Experience (SGE), care redefinește strategiile pentru poziția 0: cel mai utilizat motor de căutare din lume face căutarea în locul utilizatorului și încearcă să ofere un răspuns personalizat sau comparații nuanțate, în cazul căutărilor complexe.
Astfel, bătălia SEO pentru „poziția 1”, „cele 10 linkuri albastre” afișate organic sau anumite cuvinte-cheie se transformă în cea pentru acest loc VIP în pagina de rezultate.
AEO este esențial, deoarece motoarele de căutare prioritizează din ce în ce mai mult conținutul care oferă răspunsuri clare și concise.
Această strategie se concentrează pe optimizarea conținutului, pentru a răspunde direct la întrebările puse de utilizatori în motoarele de căutare (nu doar pentru a te plasa printre rezultatele căutării). Este vorba despre a face din conținutul tău răspunsul pe care motoarele de căutare, asistenții vocali și instrumentele de căutare bazate pe inteligența artificială îl oferă utilizatorilor.
Forța de muncă din ziua de astăzi este din ce în ce mai dispusă să își aducă propriile dispozitive inteligente la locul de muncă și să le utilizeze din motive profesionale, datorită disponibilității și consumerizării tehnologiei IT. Mulți angajați în regimuri de lucru hibride își folosesc propriile echipamente personale pentru a lucra de acasă, cum ar fi PC-uri de acasă, laptopuri și telefoane mobile, pentru că le este mai simplu.
Călătoria consumatorului este diferită de pâlnia de conversie/vânzări. Cea din urmă este liniară, ciclică și se referă la procesul general prin care clientul ajunge la achiziție, după ce i-ai câștigat încrederea, în timp ce prima este individualizată și mai întortocheată (fiecare consumator poate avea o călătorie clientelară diferită, prin aceeași pâlnie de conversie).
Un software care îți permite să-ți creezi, gestionezi și să modifici conținutul unui site - WordPress și Joomla, de exemplu.
Iată câteva dintre canalele care pot fi utilizate în strategia de marketing de conținut: Articole pe blogul unei companii, Ebooks și whitepapers, Infografice.
Pe măsură ce oamenii descoperă tot mai multe informații despre afacerea ta digitală, coboară prin această pâlnie și se împuținează ca număr, pentru că nu toți îți vor deveni clienți. Include partea de sus (top of the funnel/TOFU), partea de mijloc (middle of the funnel/MOFU) și partea de jos (bottom of the funnel/BOFU). Concret, aceste trei acronime includ descoperirea unui brand/produs/serviciu, evaluarea utilității/calității acestuia și achiziția.
E o parte esențială din procesul de inbound marketing, în care ghidezi un potențial client prin drumul de la simplu observator, la prospect și apoi la conversie.
Un element eficient cu CTA:
- atrage privirea;
- e foarte scurt și clar;
- acțiunea propusă este valoroasă pentru utilizator.
Analiza datelor ajută la descoperirea modelelor în datele brute și la extragerea unor informații utile. Companiile pot utiliza analiza datelor pentru a obține informații în timp real în domeniul vânzărilor, marketingului, finanțelor, dezvoltării produselor și în alte domenii. Aceasta permite echipelor să colaboreze și să producă rezultate mai bune.
Companiile o pot utiliza pentru a evalua performanțele anterioare și pentru a îmbunătăți operațiunile comerciale viitoare. Întreprinderile pot utiliza analiza pentru a obține un avantaj competitiv.
În același timp, Design Thinking oferă o strategie de rezolvare a problemelor, centrată pe soluții. Este atât un stil de gândire și de funcționare, cât și un set de tehnici practice.