Strategia ta pentru mediul de lucru digital | Proces și pași

Cele mai multe companii au trebuit să se adapteze la o schimbare majoră a modului în care lucrăm și a nevoilor echipelor în ultimii doi ani. Așadar companiile de toate dimensiunile, corporațiile și instituțiile publice și-au creat propriile strategii privind locul de muncă digital pentru gestionarea aceste schimbări de pe piață.

Locul de muncă digital a eliminat granițele de comunicare și modifică experiența angajaților, transformând-o într-una care promovează eficiența, creșterea și creativitatea, prin îmbinarea inteligentă a tehnologiei pe care multe firme o utilizează în prezent. 

Dar care este cheia succesului în ceea ce privește locul de muncă digital? 

Ei bine, totul se rezumă la executarea unei strategii privind locul de muncă digital, care trebuie să fie capabilă să genereze o transformare semnificativă în întreaga organizație.  

Lipsa unui plan digital care să reunească toate lansările tale poate duce la o serie de probleme. Trebuie să creezi un mediu de lucru digital pentru a îndeplini așteptările unei forțe de muncă mereu conectate și pentru a rămâne în fața competitorilor

Acesta este un loc în care lucrătorii pot colabora și comunica cu ușurință, unde procesele îi ajută să aibă mai mult succes și unde tehnologia îi ajută să inoveze. Începe prin a forma o echipă de mediu digital, care va include lideri din domeniul IT, resurse umane și afaceri și care va fi responsabilă de transformarea digitală a companiei. Acest lucru include elaborarea unui plan clar cu obiective măsurabile, cum ar fi "trecerea la păstrarea documentelor pe suport digital, fără hârtie, în următorul trimestru".  

Care sunt factorii de avut în vedere? 

  • Oameni (conectați-vă, comunicați și colaborați eficient);  

  • Procese (analiza și optimizarea proceselor de afaceri actuale, proiectarea și implementarea de noi fluxuri de lucru și crearea unui mediu de lucru digital flexibil și receptiv);  

  • Tehnologii (utilizați instrumentele software corecte pentru a pune bazele transformării digitale);  

  • Întreprinderi (identificarea, dezvoltarea și implementarea noilor modele de afaceri digitale potrivite pentru a obține un avantaj competitiv).  

Locul de muncă digital este alcătuit din mai multe elemente diferite. Tehnologia este doar unul dintre ele. Cheia este să înțelegi cerințele angajaților tăi. Confirma criteriile minime pentru ca departamentele să elaboreze planuri anuale de implementare a locului de muncă digital. 

Poți utiliza aceste informații pentru a crea o strategie de gestionare a schimbării și pentru a alinia locul de muncă digital la infrastructura existentă (intraneturi, portaluri, CRM și alte platforme), precum și la cultura de lucru a companiei tale.  

Fă primii pași către un birou digital prin eliminarea birocrației, îmbunătățirea comunicării și organizarea operațiunilor. Să permiți personalului tău să fie înconjurat de hârtii în timp ce completează săptămânal formulare pe suport de hârtie pentru departamentele juridic și financiar nu este o idee bună. 

În schimb, poți utiliza suita MS Office 365 sau Google Docs pentru a comunica fără efort documente electronice cu departamentele financiar și juridic. Mutarea e-mailurilor în cloud sau a documentelor în OneDrive poate contribui, de asemenea, la îmbunătățirea fluxurilor de lucru, permițându-ti să vizualizezi, să partajezi și să colaborezi în siguranță cu toate informațiile tale.  

Acum poți pune pur și simplu puterea tuturor materialelor, oamenilor și informațiilor tău în buzunarul fiecărui angajat - mai ales atunci când aceștia sunt în mișcare - deoarece Office 365 și Google Workspace continuă să ofere instrumente și caracteristici suplimentare. Poți dezvolta noi forme de cooperare în timp ce integrezi diverse aplicații și îmbunătățesti securitatea datelor.  

De asemenea, este foarte important să reunim oamenii, instrumentele și procedurile pentru a construi o cultură organizațională puternică în care toată lumea să aibă succes. Angajații tăi pot să-și verifice e-mailurile în mișcare, să actualizeze și să partajeze fișiere de pe orice dispozitiv, să colaboreze și să facă schimb de idei pe marginea unor documente și proiecte în timp real și să ia parte la întâlniri online pentru a deveni mai productivi și a crește potențialul companiei tale. 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail