Glosar de termeni

Acest glosar multilingv oferă definiții ușor de înțeles pentru termenii principali utilizați pe acest site web.

x Categorie: Financiar & contabilitate
x Inițială: R
  • Registrul unic de control

    Registrul unic de control este, de fapt, o condică pe care contribuabilii, persoane juridice înregistrate la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, autorizate potrivit legii, au obligaţia să o dețină și să o completeze corespunzător.

    Conform Legii nr. 252 din 10 iunie 2003, registrul unic de control are ca scop evidenţierea controalelor desfăşurate la sediile sociale sau la punctele de lucru ale contribuabililor de către organele de control specializate. 

    Documentul legislativ ce reglementează scopul și formalitățile privind completarea, achiziționarea Registrului Unic de Control prevede că, în cadrul controalelor, contribuabilii au obligația de a prezenta registrul unic de control.

     

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Cum îți înființezi o firmă - pași și acte necesare
    Registrul unic de control: ce este și de ce trebuie obținut
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Juridic și financiar Cum începi și administrezi o afacere
    Bunăstarea antreprenorială Aspecte de avut în vedere
  • ROI (rentabilitatea investiției)

    ROI este o abreviere pentru Return on Investment, adică rentabilitatea investiției în limba română. Acesta este un indicator financiar important care măsoară performanța unei investiții și se calculează ca raport între profitul obținut și costul investiției.

    În esență, ROI-ul arată cât de mult ai câștigat din investiția făcută într-un anumit proiect sau afacere. Un regulament ROI este important deoarece oferă o perspectivă clară asupra eficienței investiției tale și te ajută să iei decizii bune în ceea ce privește alocarea resurselor și prioritizarea proiectelor viitoare.

    Diferența dintre ROI și ROAS

    ROI este asemănător cu un alt indicator foarte cunoscut - ROAS (Return on Ad Spend). Acest metric este unul dintre cei mai importanți din digital marketing. ROAS reprezintă valoarea conversiei împărțită la costul de marketing și este un indicator esențial în evaluarea performanței campaniilor de marketing. Pe scurt, ROAS se referă la banii care sunt investiți în digital marketing, pe când un regulament ROI la profiturile generale.

    TE-AR PUTEA AJUTA ȘI ACESTE MATERIALE:
    Abordează cu dreptul relația cu viitorii investitori
    Cum să îți prezinți afacerea în fața investitorilor
    Investitorii: cum setezi relația & de ce să ții cont
    Tips & tricks | Primii pași în intrarea pe o nouă piață
    ÎNVAȚĂ STRUCTURAT ÎN CURSURI GHIDATE
    Startup Edu Învață ghidat disciplina „antreprenoriat”. Pas cu pas, de la A la Z
    Cum să-ți prezinți proiectele Tehnici de Pitching

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail