Tips & tricks | Primii pași în intrarea pe o nouă piață

Ai aflat care sunt etapele, oportunitățile și lucrurile pe care trebuie să le verifici înainte de a te extinde în alte țări. Dar ce alte opțiuni ai sau ar trebui să iei în considerare în acest proces?

Iată câteva exemple. Acestea nu sunt neapărat suficiente pentru a putea spune că ți-ai extins pe deplin afacerea peste hotare, dar sunt puncte de plecare foarte bune și-ți sprijină eforturile de a fi mai sustenabil și de a experimenta noi modele de afaceri.  

De asemenea, acestea pot fi un bun teren de testare pentru a vedea dacă creațiile/contribuțiile tale sunt populare într-o anumită țară sau regiune înainte de a investi mult în extinderea într-o nouă țară. 

Utilizarea platformelor internaționale pentru creativi

Pentru anumite tipuri de antreprenori creativi, platforme precum Etsy se pot dovedi a fi foarte utile. Aceștia au deja o bază solidă de clienți care știu că Etsy este locul în care pot găsi produse create de întreprinderi mici și care au un design, o calitate și un aspect specific. Gama de produse care se găsesc pe platformă variază de la haine la decorațiuni, genți sau mobilier.  

Etsy este o platformă internațională, ceea ce înseamnă că creatorii din diferite părți ale lumii își pot seta propriile profiluri și pot ajunge la clienți din alte țări.  

RedBubble este un alt exemplu de astfel de platformă - se adresează artiștilor plastici independenți care își vând desenele pentru a fi folosite în diferite moduri (de la printuri de artă, la haine sau alte accesorii). Platforma produce marfa propriu-zisă și se ocupă de livrări și de problemele clienților.  

Așadar, aceste platforme au în comun faptul că îi conectează pe artiști la o audiență internațională mai mare (pe care nu trebuie neapărat să o construiască ei înșiși), ocolind unele (dar nu toate) aspecte care pot face mai dificilă atingerea unor noi piețe. În mod evident, utilizarea acestor platforme implică anumite costuri - unele dintre ele necesită un abonament, altele pot solicita un comision de vânzare, altele pot avea funcții suplimentare care vă poziționează mai sus în căutări sau care îți promovează operele.  

Primul lucru pe care trebuie să îl faci este să vezi care sunt platformele care se potrivesc cel mai bine nevoilor și profilului tău, apoi să le studiezi costurile și, cel mai important, termenii și condițiile.  

Utilizarea platformelor de stock  

Dacă ești muzician, realizator de videoclipuri sau fotograf, platformele de stockuri pot fi o sursă de venit și pot ajunge la noi tipuri de clienți. De asemenea, acestea pot fi de ajutor în crearea de relații de afaceri pentru alte întreprinderi care ar putea fi în căutare de noi furnizori în aceste domenii.  

Shutterstock, Premiumbeat, Getty și iStock, Vimeo, VideoHive și Pond5 sunt probabil cele mai cunoscute și accesate.  

Evident, nu uita să verifici mai întâi termenii și condițiile acestora și să vezi care se potrivesc cel mai bine cu dorințele tale.  

Rețele și asociații  

Dacă ești activ în organizațiile care activează în domeniul tău - cum ar fi sindicate, asociații sau consilii - ar trebui să știi că unele dintre ele sunt de obicei conectate la alte inițiative de acest gen din alte țări sau la rețele internaționale care servesc intereselor și reglementărilor privind practicile creativilor. Altele pot face parte din instituții publice - cum ar fi ministerele și cabinetele pentru cultură și artă.   

Astfel de organizații sunt utile și pentru a găsi noi oportunități, deoarece majoritatea au ca obiectiv dezvoltarea domeniului tău și pot fi o bună legătură pentru proiecte și parteneriate.  

Branding personal  

Pentru consultanți sau creatori de conținut, de exemplu, branding-ul personal este esențial pentru a ajunge pe noi piețe. Trebuie să știi însă că brandingul personal este mai mult decât profilul tău de LinkedIn.  

Este foarte important să ai un profil LinkedIn actualizat, în care să postezi conținut relevant, să te conectezi și să interacționezi cu alți profesioniști și să primești recomandări. Dar eforturile tale nu ar trebui să se îndrepte doar spre asta.  

Există mai multe modalități de a construi o rețea și de a obține recunoaștere în altă țară. Unul dintre acestea este cercetarea organizațiilor care corespund intereselor tale și care acționează ca formatori de opinie sau facilitatori ai ecosistemului local. Intrarea în contact cu acestea, oferindu-te să devii o resursă pentru evenimentele, programele sau atelierele lor ar putea fi un avantaj. Un alt avantaj ar putea fi producerea de conținut pentru publicații de nișă sau instituții media care sunt relevante în ecosistemul lor național.  

Programe internaționale pentru creativi și antreprenori din domeniul tău  

Este foarte important să fii la curent cu inițiativele care se adresează creativilor de pe verticala ta specifică - acestea pot fi o modalitate excelentă de a interacționa cu alți creativi ca tine din alte țări, de a învăța și de a descoperi noi oportunități.  

Ele reprezintă, de asemenea, un context bun pentru a afla mai multe despre industria ta în alte țări și pentru a observa diferențele (în comparație cu țara ta), pentru a testa idei și pentru a înțelege mai bine de ce este nevoie pentru ca ideea ta să aibă succes într-o altă zonă geografică.  

În Uniunea Europeană există din ce în ce mai multe astfel de evenimente și programe de colaborare internațională, care sunt de mare valoare pentru creativii care doresc să își extindă afacerile în străinătate. Una dintre cele mai noi inițiative care v-ar putea ajuta este The New European Bauhaus, o inițiativă creativă și interdisciplinară care face legătura între Green Deal-ul european și spațiile și experiențele noastre de viață.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail