O teorie a schimbării poate fi elaborată la început pentru a ajuta la planificarea strategică a ideii tale de afaceri sau pentru a descrie activitatea în curs de desfășurare, astfel încât să o poți evalua.
Este util să implici o varietate de stakeholderi atunci când elaborezi o teorie a schimbării - ai putea include echipa, donatorii, beneficiarii, partenerii și finanțatorii. Procesul de dezvoltare și gândirea implicată sunt adesea la fel de importante ca și diagrama sau narațiunea pe care o produci.
De exemplu, acestea pot să optimizeze folosirea și refolosirea materialelor sau resurselor, eficiența din punct de vedere al costurilor sau poate certifica faptul că produsele sunt produse etic și sustenabil (și nu există îndoieli privind autenticitatea sursei lor).
Acest cadru măsoară valoarea economică a organizației, "contul oamenilor" (gradul de responsabilitate socială a companiei) și "contul planetei" (responsabilitatea companiei față de mediu).
Instrumentele din cadrul său ajută la măsurarea, evaluarea comparativă, stabilirea obiectivelor, îmbunătățirea și, în cele din urmă, evoluția către sisteme și modele mai durabile.
Triple Bottom Line ilustrează faptul că, dacă o organizație se concentrează doar pe profit - ignorând oamenii și planeta - nu poate lua în considerare costul total al activității sale și, prin urmare, nu va avea succes pe termen lung.