Cum definești obiectivele și indicatorii cheie de performanță pentru impact

„Selectarea măsurii potrivite și măsurarea corectă a lucrurilor reprezintă atât artă, cât și știință. Iar indicatorii cheie de performanță influențează atât comportamentul managementului, cât și cultura de afaceri.” – Pearl Zhu

KPI sau indicatorii cheie de performanță sunt măsurători financiare sau nefinanciare utilizate pentru evaluarea gradului de conformitate cu obiectivele stabilite anterior; aceștia sunt în general conținuți în planul strategic al organizației și reflectă performanța acesteia într-o anumită perioadă; KPI sunt utilizați în diferite domenii ale unei companii, inclusiv în achiziții, vânzări, logistică și servicii și atenție acordată clienților. 

KPIii sunt utilizați pentru a determina starea actuală a unei afaceri sau a unui proiect și permit definirea unei linii de acțiune viitoare; ele exprimă variabilele care trebuie luate în considerare pentru a crește performanța favorabilă în vederea obținerii de progrese, poziționare și profituri semnificative pentru companie. KPI măsoară condițiile de performanță și performanța cheie.  

Este inevitabil să nu luăm în considerare pentru a studia modul în care este produsă activitatea unei companii și cum influențează rezultatele acesteia, astfel încât obiectivul principal al companiei trebuie definit în prealabil și exprimat în cifre procentuale.  

Indicatorii cheie de performanță pot fi creați pentru diferite aspecte ale activității de afaceri, atâta timp cât sunt măsurabili, printre care avem:  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail