Cum îți comunici impactul

'Comunicarea este cea mai importantă abilitate pe care o poate avea un lider' - Richard Branson

Comunicarea nu se limitează la a face cunoscute serviciile tale, ci și la ce și cum transmiți prin mesajele tale. Este esențial ca creatorul unei idei să știe cum să transmită cunoștințele sale, viabilitatea proiectului său și, mai ales, capacitatea sa de a-l realiza.  

Pentru început, va fi necesar să știi cum să faci o prezentare bună atunci când vinzi produsul sau serviciul sau când convingi investitorii să parieze pe ideea ta.   

1. Fii clar și concis 

Este necesar să transmiteți principalele caracteristici ale proiectului în câteva cuvinte, într-un mod direct și concret. Începe prin a-ți defini MVP-ul, acest lucru te va ajuta.  

2. Impresionează

Este vorba despre exprimarea unor idei puține, dar bine structurate și cu impact.  

3. Diferențiază-te

Ajută să incluzi ceea ce diferențiază cu adevărat inițiativa ta fata de oricare alta similară. Ar trebui evidențiate o serie de atuuri care identifică oportunitatea și cresc șansele ca afacerea să fie susținută.  

4. Definește publicul-țintă și concurența.  

Este necesar să arăți clar care este piața către care se îndreaptă proiectul; să demonstrezi că știi care este sectorul în care vrei să intri, concurenții și locul pe care îl vei ocupa în acel context.  

5. Cunoaște-ți punctele slabe 

Trebuie să fii pregătit să numești punctele slabe ale proiectului și să ai pregătite răspunsuri și soluții.  

6. Conectează-te

Trebuie să încercăm să implici și să susciți interesul publicului, să îl faci să se simtă mai aproape de idee.  

7. Fii entuziast  

Nu poți convinge interlocutorul dacă acesta nu simte pasiune în proiect. Este necesar să demonstrezi că tu crezi în el și că îi dedici tot timpul și efortul tău.  

Comunicare pentru impact din perspectiva Triple Balance  

Orice proiect antreprenorial trebuie să aibă un plan de comunicare, care este aproape la fel de important ca și planul de afaceri.   

Este esențial să comunici diferența pe care ai făcut-o pentru clienții sau beneficiarii tăi sau ce impact are ceea ce faci în problema pe care vrei să o rezolvi.

Dar acest lucru nu trebuie luat în considerare doar atunci când te prezinți în fața investitorilor, ci și în fața oricărui public căruia dorești să îi prezinți ideea ta. Pentru asta, este esențial să urmezi o serie de pași: 

  •  rapoarte către finanțatori, susținători, investitori și comisari;  

  •  rapoarte ale consiliului de administrație, informații de management și analize organizaționale;  

  •  comunicarea internă cu personalul, voluntarii și beneficiarii; și  

  •  materiale de strângere de fonduri și de comunicare, cum ar fi site-uri web, broșuri și pliante.  

  • social media și alte forme digitale de comunicare  

Iată câteva sfaturi simple: 

1. Arată impactul uman  

Amintește-ți întotdeauna poveștile umane din spatele statisticilor. Poate că ai mulți adepți pe conturile tale de social media, dar ce înseamnă asta pentru utilizatorii serviciilor/produselor tale ? Mergi dincolo de cifre și arăta o față, cu un nume.  

2. Studii de caz  

Un singur citat grozav de la un utilizator de servicii sau de produse despre cum și-a îmbunătățit viața datorită muncii tale poate fi mai eficient decât zece pagini de fapte și cifre. Spune o poveste. Folosește imagini, videoclipuri și cuvinte vorbite mai degrabă decât un raport tipărit.  

Nu uita să-i lași pe cei care beneficiază să vorbească în numele lor, invitandu-i pe utilizatorii de servicii să vorbească despre impactul pe care îl ai, cu propriile lor cuvinte.  

3. Renunța la jargon  

Dacă te adresezi unei audiențe nespecializate, utilizează un limbaj simplu pentru comunica clar ceea ce faci concret.   

4. Obține imaginile potrivite  

Folosește fotografii sau infografice care să spună o poveste sau să ilustreze munca ta în acțiune.   

5. Alege statistici excelente  

Alege statisticile care-ți prezintă cel mai bine impactul.  

6. Rotunjeste rezultatele  

Cu toate acestea, nu te lăsa niciodată tentat să supradeclari și amintește-ți să incluzi întotdeauna procentul între paranteze, de dragul transparenței.  

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail