Modelul PERMA | Mindfulness

MIndfulness este un concept direct legat de engagement - generează emoții pozitive și fericire la locul de muncă. Poate amplifica capacitatea de a te concentra și, prin urmare, te ajută să intri starea de flux.

Mindfulness-ul își are rădăcinile în religiile și tradițiile orientale (hinduismul și budismul) și, prin intermediul practicilor de yoga, a devenit popular în lumea occidentală ca un fel de stare de meditație în care mintea este pe deplin concentrată și conștientă de timpul prezent, de locul în care te afli, de ceea ce faci, fără să fii distras sau să te gândești la trecut sau la viitor.   

De obicei, implică abilitatea de a acorda atenție prezentului fără a judeca, adică să poți fi deschis la gândurile care apar, fără să le judeci - doar să fii conștient de prezența lor. Ne ajută să fim mai curioși, mai puțin controlați de prejudecăți, mai atenți la ceilalți și la starea emoțională și mai optimiști în fața presiunilor de zi cu zi.

Când ne concentrăm atenția asupra lucrurilor importante, e mai simplu să ne investim energia în lucruri care contează - atât în viața personală, cât și la birou.

Cu alte cuvinte, mindfulness se referă la conștientizarea gândurilor, la echilibrul emoțional, la gestionarea eficientă a relațiilor și, prin urmare, la o mai bună conștientizare socială (social awareness).  

Potrivit lui Pearson & co (2015 -), există 3 domenii sau abilități principale de care beneficiază prin mindfulness: 

  • Reglarea emoțiilor este strict legată de modul pozitiv în care răspundem la emoții și, prin urmare, de bunăstare  
  • Controlul asupra atenției este strict legat de capacitatea de concentrare asupra unui obiect, unei experiențe sau a unei emoții și de a rămâne conectat la acestea. Prin urmare, are legătură cu măsura în care te poți orienta către un scop, o realizare profesională sau academică.  

  • self-awareness (conștientizarea de sine). Conștiința de sine este strict legată de gestionarea stresului în general și, prin urmare, de o atitudine mai empatică față de sine și de alții.  

În concluzie, este evident că mindfulness-ul este un instrument cheie pentru a îmbunătăți angajamentul la locul de muncă, deoarece atât angajații, cât și angajatorii pot:  

  • să se implice și să fie mai concentrați asupra muncii lor
  • să aibă mai multă claritate în privința sarcinilor și obiectivelor lor
  • să fie mulțumiți de munca pe care o fac și de rezultatele sale 

Așadar, mindfulness-ul poate genera nu doar beneficii fiziologice, ci și un impact pozitiv asupra bunăstării, relațiilor și creativității la locul de muncă prin:  

  • Contribuția la dezvoltarea unor strategii constructive de a face față mediilor foarte stresante și presiunilor de la locul de muncă  

  • O mai bună gestionare a sarcinilor dificile

  • Îmbunătățirea autoreglării gândurilor, emoțiilor și comportamentelor   

  • Îmbunătățirea rezilienței în fața provocărilor și, prin urmare, a performanței în îndeplinirea sarcinilor 

 

Newsletter-ul Startarium. Citește sinteza lunară direct pe e-mail