„Creativitatea apare din capacitatea noastră de a vedea lucrurile din mai multe unghiuri diferite.”
Think outside the box poate fi un clișeu, dar prea des ne frământăm asupra unei probleme fără să găsim o soluție inovatoare și rapidă pentru ea.
Unul dintre multele moduri prin care mintea noastră încearcă să își facă viața mai ușoară este să rezolve pe căile bătute problema pe care o întâlnește. La fel ca și prima impresie pe care o avem despre oameni, perspectiva noastră inițială asupra problemelor și situațiilor este susceptibilă de a fi îngustă și superficială. Nu vedem mai mult decât ceea ce am fost condiționați să vedem - iar noțiunile stereotipe blochează viziunea clară și înlătură imaginația. Acest lucru se întâmplă fără ca vreun semnal de alarmă să sune, așa că nu ne dăm niciodată seama că se întâmplă.
Odată ce ne-am ales perspectiva, ne închidem doar o singură linie de gândire. Ne vin în minte anumite tipuri de idei, dar numai acelea și nu altele. Ce s-ar fi întâmplat dacă bărbatul cu dizabilitate care a inventat căruciorul motorizat și-ar fi definit problema astfel: "Cum să-mi ocup timpul în timp ce stau întins în pat?", în loc de "Cum să mă ridic din pat și să mă deplasez prin casă?".
Antreprenoriatul este un proces extrem de creativ, care implică tehnici experimentale, iar antreprenorii testează idei, le provoacă și le testează din nou. Din acest motiv, ei trebuie să abordeze cu intenție orice proces creativ.